Också fortsätter det.....
Läser man på konsumentverket så står det så här:
Sexmånadersregeln
För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel. (http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/)
Detta tolkar jag som att det är affären som MÅSTE bevisa att vi verkligen slagit söder vagen vilket gör att ord står mot ord. Men de anser ju att deras bedöming som tog max 5 min troligtvis inte ens det räcker för att säga att vi slagit söder den. Det anser inte jag utan då får de vackert skicka vagnen till Britax på kontroll något som de vägrar. De ville ju inte ens ringa birtax utan bedömde att det inte gick på garantin och sen var det inte mer med det enligt dem. De gav mig nummret till bitrax o ringa själv något de inte fatta varför när det måste vara en från affären som ringer ? Även om de i affären anser en sak så måste de ju fortfarande bevis den........vagen måste ju undersökas då för att konstatera felet/orsaken oavsett vad de anser det gör man inte så fort!
Så efter mitt samtal med britrax så ringer jag upp babyproffsen igen men hon vägrade lyssna fick inte tala till pungt hon sa bara att hon hade lång kö och att hon inte kunde prata när jag försökte förklara konsument lagen för henne.
Vagenen VAR trög från början men då den var det från dag 1 så trodde vi det skulle va det och har därför inte ansvänt oss av liggläget mer än 2-3 gånger (MAX) och det var inte något vi gjort på över en månad innan den gick sönder så det är ett resonemang som inte håller men de vill ju inte lyssna på mig, men ska maila huvudkontoret och försökte få tag på konsumentombudet i stan och i nyköping men båda har semester tyvärr. Så får vi se var vi landar men jag blir galet stressad över det här.
Så pass att allt blir tok i livet nu, vi hade bestämt med en vän och fam att hitta på nått i helgen och umgås men så blev vi bjudna till en annan och i ett förvirrat ögonblick fick jag för mig att vi skulle träffa en första vännen nästa helg och inte denna *SUCK* så nu sitter jag här med dåligt samvete och arg på mig själv blir ju liksom fel hur jag än gör nu, men ska bjuda dem senare får hitta på nått riktigt gott som plåster för mina klantighet..........
Men nu ska jag sluta va arg på mig själv mår inte bättre av det just nu, för känner mig orolig i hela kroppen kan inte alls slappna av minsta lilla får mig att bryta ihop just nu stor grät igår över vagnen orkar inte alls sen är jag nog rätt stressad över att jag börjar jobba 22 även om det blir kul så känns det i hjärtat med.
Nu blir det i alla fall att maila babyproffsens huvudkontor (man kan bara maila dem av någon anledning)