Bara några dagar kvar nu.......

O nu är det jul igen o nu är det jul igen och julen varar ända fram till påska ........

Har precis hjälpt mamma att jul städa hemma men vi har inte pyntat än för det gör vi på lille julafton (23/12) då jul pyntar vi, klär granen och mamma och jag gör skinkan jag vill lära mig göra mammas super goda skinka så är med och terroriserar henne med mina valiga frågor. Annars är det lugnt här måste plugga en del idag o i morgon med..... =(


Annars har jag inga planer för dagen, vi ska ner på stan en sväng mamma och jag strax och sen ska vi till min kusin M och hennes man J som har fyllt år. Det är inte så mycket mera men det är skönt det. Igår vad det desto tuffare då var vi på Ullared hela dagen och Andreas, Matildas fästman åkte dit med sin bror idag igen. Jag shoppande massor hittade hur många snygga tröjor som hälst och lite kjolar plus en massa åt Jonas vare sig han vill ha eller ej, jag tyckte det va bra saker åt honom i alla fall. Han får helt enkelt lite på mig =)

Men för en gångs skull när vi va på Ullared kan jag nog säga att den här gången var det enbart förnuftiga saker jag kom hem med.


I morse så tog jag upp Maja för att gosa lite och gick ner i vårt kök, då tyckte hon att hon skulle springa lite på golvet så det fick hon klart och sen sprang hon runt först i hela köket en stund sen vågade hon sig längre och längre in i vardagsrummet och tillsist hela vägen till hallen som tydligen var jätte rolig men allt kul måste ju ha en ände och när mamma skulle börja dammsuga så kom hon springande till matte, den gillar hon inte alls.

Men hon är bortskämd här nere det är då ett som är säkert, mamma o Matilda gillar henne, pappa bryr sig inte direkt och Andreas skriker högt och springer undan om jag har henne för nära honom hihih. Han kommer vänja sig jag har ju fått Jonas att gilla henne mera och mera =)


Ta det bra och var rädda om varandra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande och se va du har köpt till mig ;)

2006-12-22 @ 12:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback