I väntans tider....

Så var denna julen över. Julen har varit helt underbar ! Vi har haft det det så mysigt och roligt hela släkten och familjen, så jag har verkligen njutigt av att vara hemma den här julen, kan inte minnas när vi hade en så här bra jul faktiskt alla har varit vänner och bara haft kul ihop =)

På julafton var vi som vanligt först hos faster B mamma och jag gick som vanligt en bra bit på vägen dit det är ganska långt dit så vi hann gå ca 7 km innan pappa ch farmor standade med bilen för att hämta upp oss, så vi hade god aptit när vi kom fram. Hos faster B äter vi varje år jula soppa och änglamat till efterrätt mums !! Synd man bara får det en gång om året. 

Sen åkte vi hem och såg på kalle och öppnade lite paket som vanligt. Vid 17 tiden var det dags att gå till faster E där vi skulle vara på kvällen. Där åt vi gott och hade det trevligt alla verkade tycka att det blev lycket tom farmor som vi nog alla varit oroliga för hur hon skulle ta det. Hennes grönkål är lika god som alltid det är inte jul utan grönkål så är det bara. I det avsendet är jag en äkta halläning så det så.
Det blev många bra paket och sen spelade vi julklappsspelet hela släkten och vi skratta så vi tjöt, ska lägga in en förklaring på hur man spelar det snart för det va jätte roligt så nu har vi skapat en ny tredition =)

Annan dagen var hela släkten här och vi bjöd på lax och nypotatis japp du läste rätt nypotatis det är mums det med =) Så skulle jag visa upp maja men eftersom det var så många (  va var 19 st) och två hundar så blev stackaren jätte stressad och vågade inte komma ut efter en lång stund kom hon fram i alla fall men då gick hon som om hon vore full !!! Jag blev jätte rädd för det är ett symtom på en farlig sjukdom som igelkottar kan få WHS men när alla gått hem på kvällen var hon sig själv igen tack och lov. 

Just nu sitter jag och väntar på Jonas som kommer om 30 min så nu tänker jag ta och gå till tåget för att möta honom för min far tänker nog inte på att jag vill möta honom vid tåget jag med har jag en kännsla av.

Jag önskar alla en god fortsättning och ett gott nytt år om vi inte hörs innan dess =)
    

Kommentarer
Postat av: J

du kom och mötte mig till slut även om jag fick sitta och vänta ;)

2007-01-03 @ 13:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback