Tillbaka i byn igen

Japp här kommer en ny uppdatering av bloggen. Skulle egentligen plugga men Jonas tycket jag skulle blogga i stället så skyller allt på honom nu att jag fortfarande inte börjat plugga och klockan är 13.30 !

Urs slarvigt men är så många sidor att kolla när man inte har haft dator på några veckor, abstinens ni vet.... och sen sov syrran länge så kom inte åt datorn när jag ville heller riktigt, nackdelen med att den står i hennes rum.

Jag kom hit till Laholm i måndags resan ner gick bra fick som vanligt en massa människor att bli förundrade över Maja och så vill de kolla och klappa henne stackaren hon har det inte lätt. Hon var lite orolig en stund så jag lyfte upp henne i knäet och då frågade en liten tjej om hon fick hålla henne och det tyckte jag var okej, men då säger mamman att oh va bra då kan du väll passa hennes (flickan My) lillebror en liten stund, jag kommer strax. Och sen hade jag en bäbis i famnen och mamman försvann men det var ganska mysigt och han va så söt =) Sen hade jag flickan hos mig resten av resan hon var väl 6-7år och jätte nyfiken på mej och Maja så vi satt och pratade en bra stund hon och jag. Mamman sa att hon tyckte jag borde arbeta med barn hihi och det är ju precis vad jag ska med.

Va mer då jo jag missade tåget i kungsbacka på grund av översvämningarna vi fick åka buss mellan Göteborg och Kungsbacka med typ 30 sek så jag kom hem 60 minuter senare än tänkt. Men en timmes försening är väl okej det värsta va väl att missa tåget så precis kunde det inte väntat en minut till så alla från bussen han med?? Dumma Öresunds tåg ! Men alla var glad att se mig och det var en trevlig kväll.

Maja tycker det är lite jobbigt här nere i Laholm den här gången hon ligger just nu och trycker bakom en av mina julklappar och tycker livet är hemskt stackars liten. I går hade vi stora framsteg och jag lärde henne gå på den riktiga toaletten inte illa av en igelkott det måste ni hålla med om =) Stolt över henne ;-)

Nä men nu bara måste jag plugga sen ska jag fixa det sista med tvätten jag tömde tvättkorgen åt mamma så hon slipper det tänkte va den som tar det mesta av städandet i morgon med om hon nu låter mig göra det. Vill underlätta när hon har det tungt.

Sen hände en lite rolig sak innan jag åkte hem till Laholm eller rolig och rolig jag blev glad i alla fall.

Jonas mormor G ringde hem till oss och jag trodde hon ville prata med Jonas eftersom han är hennes barnbarn men när jag frågade om hon ville det så fick jag till svar att nej det är dej jag vill prata med, Jonas kan jag prata med lite sen. Jag blev lite förvånad först, va inte det svar jag förväntat mig. Men hon va fundersam på hur det skulle gå för mig att resa hem och det var Jonas mamma E med. Är kul att de bryr sig så om mig att de oroar sig för det, det gör att jag känner mig mera som en del av Jonas familj och att jag är välkommen. Det känns bara kul att träffa hans familj och jag inser att det faktiskt är väldigt skönt att ha en familj nära även om det inte är min familj så, blir det ju ändå människor som sår en nära så länge som Joans och jag är ett par vilket jag hoppas och tror blir många många år framåt resten av livet om jag får bestämma =)

Men alla får ha det underbart och håll tummarna för en vit jul mot alla odds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback