Äventyr i det gröna

Idag hade jag lovat Am s dotter L att visa upp Maja på hennes förskola, så det gjorde vi.
Maja verkade tycka att transport buren va helt okej, fast hon har ju varit en hel del i den redan så tror hon börjat att vänja sig vid den. Det är jätte skönt eftersom hon kommer behöva vara i den i så många timmar på torsdag.
Då måste jag ta med henne till jobbet för jag går direkt till tåget när jag slutar hinner inte hem mellan jag börjar 6.45 och vi kommer inte vara framme i Oxelösund fören klockan är 19.40  på kvällen så det blir länge för henne att va i buren men det kommer nog gå bra, för ställer buren i personalrummet där är lugnt och tyst. Hon sover ju ändå mest under de timmarna, de är natt djur. Fast kommer nog va mycket inne och kolla att hon har det bra.
 
Men i alla fall tillbaka till det jag pratade om, Vi visade Maja ute i förskolans trädgård, hade med hagen ( som AM så klokt kom på att jag kunde ha med, smart där !) så kunde barnen sitta runt hagen och kolla och klappa henne. När tog upp henne ville de flesta klappa henne, några vågade inte, men det är klart de kan vara lite otäckt med en taggig boll som fräser =)
Sen fick Maja snufsa runt i hagen en stund menads jag satt och pratade med barnen och personalen. De va nyfikna och ställde en del frågor om henne, barnen försökte mata henne men det va tur att hon inte åt för hon biter så hårt och slänger sig liksom fram så de hade nog kunnat bli rädda, det blir jag med när hon gör ibland om jag inte är beredd. Sen va det nått av barnen som såg att det låg en kotte i hagen och tyckte Maja skulle leka med den, men så kom de på att en boll nog va bättre då sprang en av killarna iväg och hämtade en fotboll i lite mindre storlek men ändå för stor för Maja, det va ju helt rätt tänkt även om det inte riktigt gick =) så du fick han någon träkula av sin fröken som han fick ge henne, den putta hon lite på men sen va den inte kul längre. Sen blev hon nog stressad för hon försökte ta sig över hagen och började klättra på den och kom nästan över med, det va bara tur att hon började klättra just där jag satt så jag hann fånga in henne. Så har hon aldrig gjort innan så det va nog att det blev lite jobbigt dels att vara ute ( hon har ju bara varit ute en gång innan och det va 5 min bara sen ville hon in) och att det va en massa folk runt henne nya dofter och lite högre ljudnivå än va hon är van vid. Så när hon började klättra fick hon hoppa ner i sin transport bur, där böka hon ner sig så långt hon kunde. Så nu får hon vara ifred i sin egen bur jag ska börja jobba idag så hon får lugnt här hemma med större delen av dagen. Slutar inte fören 21.45 så är hemma 22.30 nått gissar jag, ja ja man ska väl känna att alvaret börjat igen antar jag.

 
Nä nu måste jag ta tag i lite saker innan jag ska iväg till jobbet

Ha en bra dag !


Kommentarer
Postat av: Karro

Hej hej!

Vad kul att det gick så rba med Maja på förskolan :)

Usch, vad jobbigt att du jobabr så sent... liiiider med dig!!

Sköt om dig vännen, Kram!

Postat av: Karro

Jag vill se en uppdateing av bloggen så fort du är hemma från midsommarfirandet!

2006-06-24 @ 15:49:46
URL: http://karolinaakerblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback