fundering : vad ska man ha män till egentligen ? Brustet hjärta

Vad kan jag säga på Sveriges nationaldag blev jag dumpad, där ! R  har ett förflutet med sig och de spöken och mardrömmar han har från det har satt sina spår i honom, vilket gör det svårt för honom att våga öppna sig och låta andra komma nära, så nu har han bestämt att vi ska va vänner men han va inte hundra procent säker sa han, men nu har jag funderat, och det känns som att det ända jag kan ge honom nu är vänskap även om det smärtar och känns som jag ska sprängas av ledsamhet och tomhet ibland. Jag hade verkligen önskat att saker och ting vore annorlunda men de är ju inte det, och jag kan inte påverka dem, jag kan bara se framåt och borsta av mig och ställa mig upp igen och försöka på nytt. Pappa sa så klokt att alla män är svin så det är sånt här man får räkna med men att han va stolt över att jag hållit på min integritet och tycker som vanligt att jag är en förnuftig person. Mamma stöttade med och kom med många kloka råd som vanligt, jag har världens bästa mamma, hon förstår mig verkligen och kommer med så bra råd och tankar. Jag älskar dig mamma!

 
Men när R sagt att han bara ville va vän med mig blev jag naturligtvis väldigt ledsen och upprörd, så jag pratade med en av mina vänner K som direkt sa till mig att hon hade mat som räckte till två och tyckte jag skulle komma över och inte sitta själv. Så jag åkte dit och det va jätte skönt att ha någon att prata med och som försökte hjälpa mig reda ut alla mina förvirrade tankar kring R och mig och som fick mig att skratta och inte bara va ledsen. Det behövs verkligen, jag har tur som har så underbara vänner, tänker hålla hårt i dem.

Så K bjöd på jätte god lax och sen fruktsallad och glass till efterrätt jätte gott =)

Hon gnällde lite över hur svårt hon tycker det är att lyckas med riset , så då fick jag en snille blixt och köpte en ris kokare till henne i födelsedags present, hon fyller inte fören om en månad men hon fick den idag för jag måste jobba när hon fyller år och har fest ( Blä).

 
Nu mår jag lite bättre i alla fall, idag gapar inte den oro och tomhet jag kände i bröstet lika stor, jag känner mig fortfarande nedstämd och sorgsen men det går ju över, jag vet ju det. Även om det är svårt just nu och jag inte ville det skulle va över, så känns det långt in i mig som det va det bästa på sätt och vis jag vet inte hur sunt förhållande vi skulle haft, jag hade fått bära honom och det är inte det som är meningen. Missförstå mig rätt nu jag älska R ingen tvekan om saken, har känt saker jag aldrig tidigare känt för en man men det va saker som gjorde att det inte gick vägen den här gången och jag hoppas vi kan få en fungerade vänskap en dag och att han hittar någon som han kan vara lycklig med en dag även om det inte är jag. Det är nog inte lönt att tänka så en gång.

 
Idag va det ventilering av PM så nu är allt klart och i morgon när det är utskrivet och inlämnat har jag SOMMARLOV !!!!!!! Eller ledig till den 19 i alla fall då börjar jag jobba……

 
Orkar inte skriva mer nu……ha en bra helg ! Och K, måste du åka hem? Jag funderar alverligt på att kidnappa dig när du lämnar blommorna sätter mig på dig o binder fast sig om jag måste! Jag kommer ju göra AM galen i sommar, fast hon kommer väl inte ha tid för mig , hon brukar ju ha ett fullt schema den damen =)

 
Ha det så bra

Kram en lite vissen

Emma      

Kommentarer
Postat av: Karro

Vet du, för tillfället har jag inget emot att du kidnappar mig. Pratade lite med familjen idag och vi började gräla om Molly igen. De sa att de tycker om henne men inte orkar höra mig erätta om henne. Det gör jätteont i mig att höra det, Molly är mitt allt, min bäbis. Tur att jag har mina vänner!!

Kommer att sakna dig massor i sommar, Kramar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback