Midsommar 2006

Har några dagar att ta igen, men ska försöka göra mitt bästa =)

 
Har inte bloggat på några dagar nu, jag har jobbat på äldreboendet jag vikar på hela veckan, där jag är har vi hand om Gävles värsta fall av demens sjuka. Så det blir en del att så i och det krävs tålamod för att klara av det här jobbet. Så jag har jobbat mån-tors,

Torsdag 22/6-06

På torsdagen så skulle jag åka till Oxelösund efter jobbet för jag skulle dit och fira midsommar med en familj som är nära vänner till oss, mamma och pappa kom dit med. Men jag hann inte hem mellan jobbet och när tåget skulle gå så  jag var tvungen att ta med mig all packning och Maja plus båda hennes transport burar ( hon ska ha den ena som bur i Laholm så den skulle mamma och pappa ta med sig ner) till jobbet. Det innebar att Maja fick vara länge i transport buren åkte hemifrån när klockan va 6 på morgonen och vi va inte framme i Nyköping (går inga tåg till Oxelösund) när klockan var 19.40, så det va en lång dag för stackaren.  Men det gick bra, på jobbet sov hon mest va inne och kolla till henne nu och då. Det va bara  Ka, L som va inne och bråkade med henne hela tiden de tyckte hon va så söt. Så det fick de gärna göra, OH som är muslim berättade att han ätigt igelkott flera gånger och hur de brukade slakta dem!! Både jag och Ka skrek högt, sen fick han inte komma nära Maja mer.

Vi hade en man som var väldigt sjuk, han hade inte lång tid kvar, så jag satt och vakade över honom, och medan jag satt hos honom så gick han bort. Det va bland det otäckaste jag sett i hela mitt liv han har varit rökare i en stor del av sitt liv och hade KOL så han kvävdes, han blev bara mer och mer blå under tiden jag satt hos honom och låg och ropade på sin mor och fru. Det gjorde ont i hjärtat att se honom vara så dålig och så borta. Vill jag aldrig vara med om igen.  Man inser verkligen livets värde i såna ögonblick.

 
Tågresan till nyköping gick bra, bortsätt från att tåget var grymt dubbel bokat och att de tagit bort en vang som de sålt platser i !! Så de kom tre stycken och hade samma sitt plats som jag, men jag hade ju Maja med mig så va tvungen att sitta där jag satt för det fanns bara 8 platser i det tåget som det va tillåtet att ha djur med på. Maja va lugn så länge jag inte pratade på henne. Hon orsakade lite av en scen på Gävle central med, en dam frågade mig om jag hade en katt med mig när jag svarade att det var en igelkott vänder sig alla på perrongen om (och den va full med folk) och säger typ va sa du att du hade en igelkott?! Så då blev hon uppvisad =)

 
När vi va framme i Nyköping stod B och väntade på oss, sen åkte vi hem till dem S-E stod och lagade mat medan jag och B satt och pratade och väntade på mamma och pappa. De kom lite senare på kvällen.   

Fredag 23/6-06

På morgonen smög mamma, jag och B in till S-E som fyllde år och sjöng för honom sen åt vi frukost ute på altanen och njöt av det härliga vädret. Efter det gick vi ut med deras huns Bosse en sväng och sen åkte vi in till Nyköping och gick där meddans Pappa och S-E spelade golf. Jag eller mamma rättare sagt hitta en jätte söt klängning till mig som jag fick av henne =)

Sen va det hem och fixa inför kvällen, Je och hennes man R och son J kom med han är två snart så han och jag lekte så det stod härliga till =) Sen la mamma beslag på Maja och satt och visade upp henne för alla som va intresserade, Maja lyckades charma mamma på två sekunder, pappa är det lite värre med, men han gillar henne på sitt sätt.

På kvällen åt vi gott och hade det riktigt trevligt var en riktigt lyckad kväll.

Lördag 24/6-06

Mamma och jag bestämde oss efter frukosten för att vi skulle försöka klippa Majas klor så  jag tog ut henne, det va lättare sagt en gjort det ! vi han ta en tass innan hon tröttnade och blev som en ål, råkade att klippa lite i pulpan på en med, men hon reagerade inte, men jag fick jätte dåligt samvete urs! Men den klosax jag har är för stor har jag kommit fram till jag måste köpa en mindre för det gick bara inte med den jag har som är för kanin och katt. Så får försöka själv, i värsta fall får det vänta till augusti när jag är hemma men tror inte jag ska behöva det.  

 
När vi klippte klorna på Maja lät  jag dörren in till det badrum där jag hade henne vara öppen eftersom hon va med mig, men jag tänkte inte på hunden (Bosse) så när jag kom in och skulle sätta tillbaka Maja i badrummet så såg jag att hennes matskål va tom, och jag hade fyllt på den innan vi gick ut så jag viste att hon inte skulle ha kunnat äta upp det, sen ser jag  Bosse, då har han smugit sig in och ätit upp Majas mat den bussen ! så han fick mycket mat den dagen. Det va så enormt härligt väder så vi bestämde oss för att åka ut i Oxelösunds skärgård med deras båt en sväng så det gjorde vi, det va underbart !!!!! satt och bara njöt ( blev sjösjuk men det är en annan historia)  vi la till rätt långt ut vid en kobbe där vi badade, solade och grillade lite och bara hade det bra. Vi såg tre ( ja tre) ormar !!!! urs och fy ! Det va visserligen bara snokar men det är nog så äckligt att se nått komma simmande i vattnet och veta att det är en orm, en av dem ringlade sig upp där vi satt, jag va såå nära att springa där ifrån upp på båten men pappa och S-E övertygade mig om att ormen försvann in i skogen så då gick det lite bättre, men jag får panik av ormar, fast höjder är ännu värre det går inte alls det.   

 
Väl hemma igen satt Je, R och J och väntade på oss. Så det blev mer solning i trädgården och mer lek med J innan det va dags för fotboll, ja där är det väl inte så mycket mer att säga än vilken domar katastrof !! Han borde skaffa glasögon och lite mod .

 
Sen tröstade vi oss med god mat och gott sällskap, mamma la beslag på Maja igen efter maten och vägrade släppa henne heheh hon satt och höll i henne och de gosade som jag och Maja brukar göra de va så söta och det va nog jätte bra för Maja att ha umgåtts så mycket med nya personer i helgen och rätt många nya (vi va 12 stycken) så hon är mycket lugnare nu. Hon va bara lite osäker när mamma hade henne men det gick fort över och sen kunde mamma hålla henne med utan handskar. Maja gick tom över till mamma från mig när jag höll henne så jag gissar att hon var populär.


Söndag 25/6-06         

Tidigt upp in och fixade till mig, städade upp på golvet efter Maja som är lös i magen *suck * men är nog stress pga av resan. Sen packade jag ihop våra pinaler och bar ut i bilen. När jag stod i badrummet och borstade tänderna for hon runt som ett yr väder runt mina fötter och hade jätte kul fast hon skrämde livet ur mig när hon valde vägen rakt över sem va inte beredd på att hon skulle komma springande den vägen hon brukar ju va så försiktig av sig men idag va hon inte det minsta rädd hon kom fram flera gånger, hon hade verkligen lekt i natt med hela badrummet va i ordning när jag kom in där hehe hon är för go. Sen va det dags att åka till tåget så det gjorde vi urs ! va så tråkigt att säga hejdå till mamma och pappa ( har inte sett pappa sen jul och mamma sen i mars) men åker ju hem 13/8 så är inte så långt dit och mamma sa nu att hon ska försöka komma upp en vecka i höst, hoppas det =)

 
Resan upp gick jätte bra, Maja va lite orolig och sur men det gick ändå, hon bajsade ner presis hela buren, alla handukar som låg i den med, lilla gumman, så det blir att slänga det i tvätten.

 
Lika långt som vanligt =)

Hoppas ni haft en bra midsommar med !!

Kram !


Kommentarer
Postat av: Karro

Usch, lät verkligen jobbigt men den där mannen på jobbet. Men tur för honom att du var med iaf.

Verkar som du hade det väldigt mysigt på midsommar!

Kram kram! Saknar dig!!

2006-06-25 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback