Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det ko skit i hagen.....

Pust nu är det varmt !
Antar jag inte borde klaga, jag menar i vinter kommer det vara likadant bara det att då gnäller man för det är för kalt och man längtar till sommaren. Och jag föredra helt klart sommaren framför vintern.  Bara att kunna gå i tunna kläder eller söta klänningar är härligt, det är ju en klar skillnad på min sommar och vinter garderob av någon anledning så är sommar kläderna mycket mer utmanande och sexiga än vinterkläderna.
 
I helgen har jag tagit det väldigt lugnt mest njutit av det härliga vädret. I lördags tvättade jag ( sååå roligt, eller nått) sen blev det en lång promenad. I söndags tog jag en ordentlig sovmorgon sen promenerade jag ner på stan och strosade lite där hem och solade och smälte bort i hettan.
Idag har jag egentligen inte varit mer aktiv jag handlade och sen blev det stan igen, köpte en ny transport bur till Maja för jag kom på att hon ska få ha den första jag köpte stående som bur/sov hus  hemma hos mina föräldrar så slipper jag släpa på den buren varje gång jag åker hem för den är större och tyngre än den jag köpte idag men hon får jätte bra plats i den hon fick idag med. Alla som åkt tåg med en massa packning förstår nog varför jag gör så, det är bökigt och varför göra det mer besvärligt för sig än va nöden kräver? Plus att den här buren kan jag lätt ha i mitt knä om det blir jobbigt för henne, det kunde jag inte med den andra.
Så tänker tvinga mamma och pappa att ta hem den stora buren när vi ses i midsommar ( de vet inte om det än men de har inget val =) , lär inte va svårt att  övertala dem)
 
När jag kom hem från stan invigde Maja och jag den nya transport buren   genom att hon fick åka i den ut på gräsmattan utanför mig där gick hon och snuffsade lite i gräset men hon kom flera gånger fram till mig klättrade upp på mitt ben där jag satt på gräset och höll hela tiden koll på var jag var, men det va nog lite otäckt så efter 5 minuter fick hon nog och ville in och sova för då gömde hon sig under en handduk jag haft med ut. Men det va ju första gången hon någonsin va ute så det är klart det är läskigt då. Men det ska vi jobba på tänker ta ut henne fler gånger hmmm jag undrar va hon skulle tycka om att ha koppel på sig? Nä det är nog inte världens bästa ide…fast kanske ska pröva någon gång inte just nu kan ju alltid ta ut hennes hage annars så har jag koll på det lila livet, för de är snabba =)  Men hon verkade ändå tycka att det va rätt okej att va ute lite nyfiken på tillvaron va hon allt. Men Maja är jätte (!!!!!) nyfiken av sig, jag köpte en gosedjurs älg till henne idag som hon fick leka med en stund i den nya transport buren för att vänja sig vid den och oj va roligt hon hade! Först va den lite otäck men sen klättrade hon på den och putade runt den och höll på så jag tror den gick hem, kul hon gillade den. Nu letar jag bara efter nått rör hon kan ha och någon tjockare trädgren hon kan ha och klättra på sen tror jag min snuffsa kommer bli nöjd, fast det verkar hon vara redan.
 
Jag är så glad jag skaffade henne det va bland det bästa jag har gjort, de dar man är lite nere eller behöver muntras upp finns det någon som där som får en att le igen. Jag mår bara så mycket bättre av att ha henne i närheten, skönt att ha någon som väntar när man kommer hem och som i alla fall blir lite glad av att se mig =)
 
Ja så händelserika har mina dagar varit……
 
Ni som läser får gärna lämna någon kommentar =)
 
Ha en härlig sommar!!       


Kommentarer
Postat av: Patrik

det är skönt med lite varme

2006-06-12 @ 22:06:52
Postat av: Karro

Jag som hoppades på att du skulle va online nu... får väl pröva igen senare ikväll om jag är hemma då.

Jag som är känsligt mot värme har faktiskt klarat de första lediga dagarna ute i solen riktigt bra :)

Ha det bra vännen!!

2006-06-13 @ 16:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback