Oj nu har jag varit duktig eller nått.........

Jag gick upp vid 9.30 tiden och satte mig vid datorn och åt frukost där och läste tidningarna på nätet de blir några stycken om dagen att ha koll på, jag läser Aftonbladet, Expressen, GB ( gefle dagblad), arbetarbladet och HP (hallandsposten) varje dag eller så gått som i alla fall så det tar ju sin lilla stund men det gäller ju att ha koll på vad som händer =)

Sen gav  jag mig iväg till högskolan för att skriva ut min kursportfölj och lämna in den, så nu är det gjort och det är skönt att det är ur världen, men alltid lika nervöst att lämna in ett arbete, eller flera i det här fallet som man arbetat hårt med ( eller hårt ja det vet i gudarna men det är ju i alla fall rätt många timmar bakom alla texterna, det blev 33 sidor text), rätt bra gjort ändå.
 
Sen fick jag ett ryck och tog tag i städning av lägenheten plockade undan lite smått, det va inte så farligt. Storstädade i alla fall badrummet och putsade fönster, det ÄR svårare än det ser ut att putsa fönster varför får jag det aldrig som jag vill??? Nå väl det ser bra ut nu i alla fall.  Så nu är har dam fritt rena fönster och våt torkat på golvet ( gör jag iofs varje vecka….) Men känner mig riktigt duktig nu. Ska ge mig på resten av lägenheten och storstäda den nästa vecka tror jag känns som det kan vara läge för det, men den som lever får se.
 
K och hennes pappa tittade förbi mitt i städningen och hälsade på Maja, K  kunde inte låta bli att peta på henne ( det får hon så gärna jag petar med på stackarn när hon sover) men det gilla inte hennes pappa som tyckte hon skulle låta henne sova. K va här och lämnade av  5 blommor som jag lovat vara blom vakt åt . Hon har ett stort förtroende för mig K så vågar anförtro sina blommor åt mig, vi får väl se hur många jag lyckas ta dö på innan sommaren är över. K har med en  blogg och där har hon skrivit så sött om mig hon skrev så här :
      
”Em som har erbjudit sig att försöka få mina fem halvdöda blommor att överleva sommaren. Modigt av dig Em och otroligt snällt! Förstår inte var jag har lyckats hitta alla mina underbara vänner?” http://karolinaakerblom.blogg.se/

 
jag fattar inte hur det ska gå i sommar, jag menar nu ser inte jag i alla fall K innan skolan börjar i augusti vi kommer inte ses fören typ den 28/8 tidigast kan ni fatta hur långt det är dit! Nä tror jag gör allvar av min kidnappnings hot så det så.

 
Jag blev så glad, det är självklart jag ställer upp, när K sa hon skule ta med blommorna hem till Åland tyckte jag det va lite onödigt så det är klart de får bo hos mig.

Va gör man inte för sina vänner säg ?

Sen har jag insett idag att jag faktiskt trivs med att ha mycket växter kring mig så jag tror nästan jag måste skaffa fler växter här när Ks växter flyttar hem igen. Det känns som det vore en väldigt bra ide just nu, förutsatt att jag lyckas hålla liv i de jag har här nu….det är lite på prov får vi väl säga.

 
AM fick hem sin katt Mannerheim idag, ska bli spännande att få träffa det lilla livet, kattungar är ju bara så söta, det är katter överhuvudtaget, synd jag är lite allergisk bara men det kommer säkert gå bra ändå =)

Jag har lovat Ams dotter L att visa upp Maja på hennes förskola så det ska vi också försöka planera in men har flera hål i schemat så det lär inte vara några större problem ska bli kul.


Ja, jag önskar alla en trevlig sommar !

Stor kram


Kommentarer
Postat av: Karro

Du klarar nog mina blommor, de är vana med det mesta... typ två veckor utan vatten lite nu och då :)

Ha det jättejättebra i sommar, vi får höras mycket på msn istället.

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback