Riktigt i farten hela helgen =)

Igår (lördag) hade jag full fart hela dagen från att jag gick upp vid 8 tills att jag la mig vid 23. Jag hade tvätt tid på morgonen så då blev det tre maskiner tvättade, och ren bäddat i sängen, härligt. Skönt att ha sånt fixat.
Så städade jag Majas bur det är ju sånt som med behöver göras, Maja bryr sig inte så mycket, jag stoppar in henne i transport buren meddans jag städar, det gillar hon då kryper hon ner under handdukarna hon har där i och sussar vidare.
Sen handlade jag och hoppa i duschen. Efter det hade jag fått krafter och blev på bak humör så bestämde mig för att baka bullar, det är gott och kul att ha nått att bjuda på när man får oväntat besök. Men jag fick lära mig nått igår baka inte bullar när de är varmt! De jäser inte som de ska då utan de blir gråaktiga…. Hade i lite för mycket fett med men inte mer än vad jag haft innan och då har det blivit jätte goda bullar. Men nu fick jag slänga allihopa det va lite surt om man säger så hade ju hoppats på att få en massa goda bullar, men nä så kul skulle vi tydligen inte ha. Ja jag jag får ta tag i det någon dag när jag är ledig lite längre fram och hoppas att jag har lust att baka då, det kan ta ett tag att bygga upp den speciellt när det gäller bullbak, det tar ju ändå en stund ( runt 2-2½ tim totalt). Så va inte på topp humör, och sen gick min shopping väska som jag drar hem maten ifrån affären för att spara på ryggen sönder, typiskt sånt. Får se om jag köper en ny efter sommaren eller om jag använder cykeln då jag ska till affären.  Har säkert glömt nått nu för flängde runt som en liten iller  =). På kvällen blev det lugnare såg på Änglarnas stad va evigheter sen jag såg den sist helt okej, liten syftare.
 
Idag söndag har jag med varit i farten, tog lite sovmorgon för kommer att behöva gå upp vid 5.30 nästan var dag hela nästa vecka när jag ska börja jobba, (de ringde i fredags och ville jag skulle jobba hela helgen men tackade nej just för att jag bara hade den här helgen ledig att fixa en massa sen jobbar jag var dag i 14 dar, nästan… )  sen fixade jag runt lite i lägenheten, bakade muffins i stället för bullar får ju ha nått gott hemma i alla fall, man et ju aldrig vem som tittar in, kan ju va någon jätte söt charmig kille vem vet =)
När de va klara sprang jag ner i källaren för att hämta upp min cykelkorg, jag har inte använt min cykel på ett år minst nu så den hade fått åka ner där. Men när jag kom upp med den och skulle kolla hur cykeln såg ut så upptäcker jag att det inte va någon luft i nått av däcken och att det ena saknade ventil ( heter det så? Den lilla grejen man skruvar på för att inte luften ska komma ut) så måste skaffa en ny sån, pumpa och tvätta cykeln innan jag kan börja använda den, men sen så ska jag försöka börja cykla så smått, får se hur det går med ryggen men till och från affären i alla fall, när busskortet går ut  kanske jag försöker börja cykla till skolan med och till jobbet. Men det får ryggen avgöra, har grymt dålig kondis just nu, men det går ju göra nått åt och det är min plan med, vill ju leva sunt och hälsosamt, tänker ju leva ett långt och lyckligt liv. 
 
Hittade det här på nätet  (
http://www.angelfire.com/wa2/comemeetmyfamily/hhcare4A.html)
Tyckte det va lite kul, det är hur en igelkott åldras, de flesta vet ju att under ett människoår åldras en hund sju gånger, men hur en igelkott åldrades hade jag ingen aning om. Jag hoppas att Maja blir en riktigt gammal dam som jag får ha och skämma bort lääääänge =) hon är ju bara nio månader så vi har gott om tid.
Hon fick föresten bada idag med, det gick riktigt bra den här gången, hon gilla det inte, men va mycket lugnare den här gången än tidigare, hon har en klo som behöver klippas med men det fick jag inte göra, så får ta mamma till hjälp och fixa det när vi ses nästa helg. Maja va faktiskt tvungen att bada idag för hon va smutsig ( man blir det av att gå i barnmat, de ska kunna äta barn mat men min tjej ställer sig i den och äter det som hon vågat typ torrfodret…..) och i morgon ska vi till AM:s dotter Ls förskola och visa upp Maja så då måste hon ju va fin och visa upp sin bästa sida. Hade inte varit för det hade jag nog badat henne lite senare i veckan så hon varit riktigt fin tills hon träffar mamma och pappa för första gången, men behövs det får hon väl ett snabb bad för nu tvätta jag henne ordentligt. Va inte kul alls, så nu va jag dum, fast där är igelkottar roliga, de är inte sur på dej för att du badar dem mer än just då de är i vatten, när de väl är uppe så är de tillgivna och tycker om dig för att du plockat upp dem, så de är lite dum snälla =)  Maja gav mig ett gott skratt igår med, hörde konstiga ljud från badrummet så titta in och hittade min tjej i slagsmål med min stackars toa borste, jag förstår inte va hon har mot den det här va andra gången hon gör så, min toka hon är allt bra rar. 
 
2 month old human = 10 year old hedgehog
6 month old human = 20 year old hedgehog
14 month old human = 30 year old hedgehog
3 year old human = 40 year old hedgehog
3 1/2 year old human = 50 year old hedgehog
3 3/4 year old human = 60 year old hedgehog
4 year and 2 month old human = 70 year old hedgehog
5 year and 4 month old human = 80 year old hedgehog
6 year and 2 month old human = 90 year old hedgehog
7 year and 8 month old human = 100 year old hedgehog
   
 
Hmmm, det blev en lång blogg. Har du orkat läsa hit är jag imponerad, ska försöka va kortare vet har sagt det innan med men får göra ett tapprare försök
 
Ha det så bra alla !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback