fyra års kalas

Idag dlev Am:s dotter L stor hon blev fyra år. Så vi va bjudna på mat och tårta, när jag kom hom ditt dem så var Am nere i tvättstugen och hennes sambo Jö håll på att städa så jag pratade lite med honom. Vi har inte sett på ett tag nu så han gav mig en bamse kram när vi sågs och lyste upp mig i luften,  sen började han fundera över min vikt och gissa ( tänker inte skriva vad jag väger här men han hade rätt på första försöket) han tyckte jag va lätt =) men Jö är stor och stark så kan ju bero på det med *ler*.
När K och J kom fick L vår present som var smultron plantor för det hade hon önskat sig så hon fick tre plantor i fina krukor så nu har hon att gå och plocka av hela sommaren, mums =)

L visade mig va hon hade fått i present och sen  hjälptes hon och jag åt att  granera tårtan med grädde och färska jordgubbar.  När alla va mätta och belåtna gick vi ut för att skjuta lite party smällare som AM köpt.  Det va en trevlig eftermidag/kväll

När jag kom hem gosade jag en stund med maja och då upptäckte jag att deva blod på golvet i hennes hus i buren !!! Blev något fundersam på var det kommer från, det ser ut som om hon har ett sår vid svansen men det är inte dt lättaste att undersöka en igelkott det kan jag ju tala om.
När jag kom hem och gick in på toan fräste hon mer än vanligt men då tänkte jag inte på det utan ung en timme efter att jag kommit hem och hon fortfarande va så sur och arg så började jag kolla och då såg jag det. Satt en lång stund med henne för att kolla var det kom i från men jag hittar inte något sår på henne så är lite förbryllad just nu, men har torkat bort blodet i buren så är det mer där i morgon så får jag ringa vetrinären och höra. Där börjar det stora problemet när man har exotiska husdjur bara......... de finns få vetrinärare inom ett bra avstånd den närmaste är i stockholm dvs 1½ timmes resa här i från. Nu tror jag inte det är så allvarligt än men kommer utan tvekan att vara mycket observant på hur hon mår de närmaste dagarna. Min stackars lilla tjej inte kul att göra illa sig ju.

Kommentarer
Postat av: Karro

Ojoj, du har fullt upp med lilla Maja du, en riktig liten äventyrare.

2006-05-24 @ 23:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback