Höll på att bli mormor lite förtidigt idag.......

Igår kväll hade ju maja blött i buren, så innan jag la mi tog jag hand om det och undersökte henne efter bästa förmåga.
I morse när jag lagom nyvaken kommer in i badrummet där majas bur står så är det första jag ser blodspår på golvet, för att säga det minsta blev jag något orolig så kollade in i buren så va hennes motions hjul blodigt då började jag bli riktigt orolig, när jag lyfter på hennes hus som ho har så fick jag en chok för att säga det minsta ! Hon hade fött ungar som hon sen bitit ihjäl de som levde, fast de va flera som inte var stora nog att överleva det va bara 3-4 som skullekunnat klara sig men ingen av dem var levande när jag fann dem. kollade noga innan jag tog bort dem från henne och städadde buren för det va bold i hennes hus med.

Har aldrig sett henne så här arg som hon varit sen igår, men det har jag full förståelse för min stackars lilla tjej...... Hon var blodig så vi var tvungna att ta ett bad något som säkert stressade henne mer men det va tvunget försökte va så snabb jag bara kunde vara.
Har fått rådet av STIF ( Svenska tamigelkottsföreningen ) ordförande att låta henne vara och vila upp sig så nu är planen att skämma bort henne med mat hon tycker om och lugn och ro några dagar, mer kan jag inte göra för henne.


Men är milt sagt ireterad på den förra ägaren !!  Hon måste ju ha bättre koll på sina djur ! Skulle jag vetat om att hon va dräcktig skulle jag tagit hand om henne på ett helt annat sätt de behöver ju lite annan mat mer vittaminer, men framförallt så ska man inte störra dem alla innan de fött och några veckor efter.
Blev så fruktansvärt ireterad, jag fick inget förtroende för henne när jag köpte maja hon verkade ha noll koll ch fick ju tyvärr bevisat nu att jag hade rätt hon hade verkligen ingen koll.


ha en bra dag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback