Lika bra ni får möta min älskling på en gång

Jag har en liten tjej på åtta månader som är helt underbar men väldigt taggig =)
Det kan ju bero på det faktum att hon är en afrikansk pygméigelkott hon heter Maja och har bott hos mig i 9 dagar idag.

Just nu är lägenheten och jag lite otäcka men hon har gjort stora framsteg under de här dagarna och nu vågar vi oss t.o.m. ut ur buren i mellan åt med matte. Afrikanska Igelkottar är ovanliga som husdjur i Sverige även om de börjar bli vanligare (
http://www.tamigelkott.se/) de är ganska skygga av sig i sin natur men de går att få dem tama med mycket tid och ömhet, igår satt Maja och jag och gosade i 30 minuter det är det längsta så här långt vi lyckats med innan hon tyckt att jag blivit jobbig, vem kan klandra henne en halv galen matte som sitter och pratar och jollrar med henne klart hon blir trött.

Men bara såå enormt söt och grymt nyfiken ska nosa på precis allt och görna krypa in och gömma sig om hon kan och får chansen för matte då hon inte är dum och kommer och fångar henne.

Maja kan ni nog räkna med att jag kommer att nämna flera gånger framöver, jag vet vilket innehållsrikt liv jag lever. Är så att vara student allt rullar på i samma hjulspår......

Kommer att lägga ut bilder på min sötnos


Kommentarer
Postat av: Mamma

till sötnosarna kul med lite insyn.....puss

2006-05-19 @ 07:36:41
Postat av: Karro

Hmm, jo jag känner ju igen det där med samma hjulspår. Så skönt med en liten krabat som livar upp ens annars så enformig liv.

Kram , är redan beroende av din blogg :)

2006-05-19 @ 10:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback