Sitter och lyssnar på Eurovision Song Contest

Då var det dags för Eurovision Song Contest i år igen, på sätt och vis hade jag väl önskat att  Carola inte hade gått vidare eftersom jag tycker hon är fruktansvärd som person jag gillar henne helt enkelt inte alls!  Tycker hon är slemig och obehaglig plus att vissa av hennes åsikter kan diskuteras.... Hon tror att hon är för mer än hon är. MIn tviling syster M träffade henne på Lisse ( lisseberg för er som missat det ett nöjesfält i Göteborg)  där hon var väldigt otrevlig mot henne när hon försiktigt bad om en autograf, OK jag kan förstå att hon vill kunna gå i fred med sin son på nöjesfältet men hon är trots allt en offentlig person och är det bara en autograf och kanske ett kort det handlar om så kan man ju antingen ställa upp eller be personen på ett trevligt sätt att låte en vara och inte snäsa på ett väldigt otrevligt sätt att hon är ledig och inte skriver några autografer på sin lediga tid.......
Har en kändis någon ledig tid föresten ? Bara undrar det är ju inte direkt så att de kan stämpla ut eller trycka på nån off knapp de har ju valt de liv de lever och det innebär ju att folk känner igen dem även då de är "privata". Ja i alla fall så behöver Carolas divighet inte mer skjuts det är ett som är säkert även om det skulle vara roligt om Sverige tog hem segern igen.
Om vi nu inte vinner eller kvalar in till nästa år ( tror inte vi lär hamna sist men viner tja vi kan nog ha en hyfsad chans ...) så har vi ju i alla fall haft framgång inom ett annat onråde idag Ishockey-VM har ju gått riktigt bra för oss. Bra gjort killar nu är det bara finalen mot Tjekien kvar, klart måste att titta på ju =) 

underar igentligen varför Eurovision Song Contest har blivigt en så stor grej och den växer ju bara för varje år som går.......... fast synd och säga att den har kvar så mycket av schlagern som det va meningen att det skulle va en tävling i. I år måste jag säga att jag haft väldigt blandade känslor inför låtarna, då framförallt Sveriges och Israels bidrag så har det varigt ända sendan Israle började att delta i tävlingen.
Jag är adopterad från Israel, jag kom till Sverige som 11 veckor gammal baby så har inte några minnen från Israel och har aldrig återvänt som vuxen ( är bara 21 men undrar om jag någonsin kommer dit igen). I vilket fall så blir jag alltid så fundersam när Israel är med och tävlar mot Sverige eller om det sänder nått nyhetsinlag om landet. 

JAg kan inte låta bli att fundera över hur mitt liv skulle varit om jag inte fått komma till mina föräldrar utan i stället varit i Israel, hade jag då suttigt och hejat på det landet nu då? Hur hade mitt liv varit? Det är nått som dyker upp i huvudet nu och då, det blir oftare och oftare, men det är värst när det är nått i media eller det kommer upp i samtal som jag för. Att alla dessa tankar finns i skallen är väl inget nytt jag som alla andra adopterade har dessa tankar, jag hör väl tvärt om till en av dem som klarat av dem rätt bra. Men för ett tag sen var jag på en föreläsning om adoption ( ingick i min utbildning, läser till lärare på högskolan i Gävle) och då skolg en tanke mig jag inte tänkt innan nämligen att mina barn kommer att påverkas av att jag är adoptared det satta igång en proces hos mig som jag tror att de som inte gått igenom själva skulle ha väldigt svårt att först. Tänk dig själv att se ditt nyfödda barn och inte veta vem som barnet ärvt sina drag av. Det är inte bara det det är för konplest för att gå in på här men för mig är det som en pusselbit fattas i mitt pussel för att jag ska bli hel, jag kommer aldrig att få den pusselbiten och det har jag  accepterat, men att jag bara kan ge den delvis till mina barn smärtar mig. Men samtidigt så har ju jag som förälder att ansvar för hur mina barn upplever det och det kommer jag ta, jag har världens underbaraste föräldrar och den dag de blir morföräldrar kommer de att bli överlyckliga och göra va de kan för barnet och mig det är jag utan tvivel säker på så mitt barn kommer att ha den pusselbiten fast på ett annats sätt än andra barn bara, precis som jag vissa barn är vandrande kopior av deras föräldrar till utsende, jag är en kopia av min mor i flera av senden till sättat att vara och de är jag stolt över !

Blev ett LÅNGT  inlägg idag har du orkat läsa hela vägen är jag inponerad =)
Bra gjort, ska försöka hålla ner i fortsättningen men de jag skriver brev & mail till kan nog intyga att det inte är min starka sida, brukar bli lite väl långa

Men ha en underbar kväll ( dag eller när du nu läser det här ) 
Puss & hej  

Kommentarer
Postat av: Karro

Hallååå, uppdatering tack!! Jag har ju blivit beroende...

2006-05-22 @ 22:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback