Vilken galen dag

Jag jobbar extra som vikarie på ett äldreboende i Gävle och idag har varit en sån där dag då man bara vill vända i dörren och gå hem och låssas att de står fel i schemat att man inte alls ska behöva jobba.

Jag masade min upp i morse vid 5.30 gav maja ny mat och vatten och slängde i mig lite frukost jag med innan jag gav mig i väg till jobbet där ingen öppnade ( som vikare har vi inte nycklar till ingången, dumt nog) när hon jag skulle jobba med äntligen dök upp va hon med en vikarie så fick jaga på de övringa avdelningarna efter nyckel men till sist kom vi in ( underar fortfarande varför natten gått hem och lämnat de gamla själv, men men). När vi va på morgon mötet får vi veta att den tjej som skulle kommit vid 8 tagit ut semester den här dagen och medelat de först i går kväll så det viste inte chefen om och det går inte att bara vara två med de gamla jag jobbar med eftersom de är så väldigt sjuka man måste vara minst tre stycken, så det hela slutar med att en av cheferna får rycka in som vikarie med oss för de va dåligt med personal på flera avdelningar annars brukar nån kunna springa över. Så det va kaos för att säga det minsta och det var bara jag som hade koll på de boende för de andra jag jobba med var det första dagen de var på den avdelningen. Så idag har jag fått en massa motion jisses va jag har sprungigt ! Och som inte det räckte så va jag ute på en promenad med en av de boende en sväng och köpte tidningen, trav och godis åt honom, lita på mig ni som aldrig prövat att dra en rullstol med en storväxt man det är inte helt lätt man får kämpa på.  Det har varit en dag då mycket hänt med de boende blir ju klart lite oroliga av att nytt folk kommer in så det kan jag förstå att de blir en tokig dag, men hu så jobbigt det är, man är ju helt slut av att ha jobbat och då jobbade jag inte så farligt många timmar idag jag jobbade mellan 7-15 skulle ha slutat 14 igentligen men då skulle en tjej blivit själv till 15 och det går inte som sagt plus att de va första gången hon va där. Får ju betalt för en timme till, så är det ju som timvikarie man får ta en timme i taget =)

Nu är jag ledig tills på söndag eftermidag i alla fall vilket är väldigt skönt för jag är trött. 
Så nu tänker jag göra absolut ingenting, jag borde väl plugga men nä..........
Jag tittar över allt plugg i morgon då har jag ju hela dagen och kvällen på mig så ska jag försöka bli helt klar om man nu någonsin kan bli det, tvivlar starkt på det.......

Ha det super bra !


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback