är kanske sambo snart.....

Här kommer en ny blogg på order från J han va nyfiken på en ny blogg, så är väl bäst han får som han vill =)


Vad har hänt för kul då i mitt liv sen sist då?

I söndags var jag och J i Borlänge för att han skulle tävla, fäbodaloppet tror jag det hette…..

J kom och hämtade mig så gav vi oss av, han va jätte duktig, så stolt över honom. Han slog sig visserligen blodig när han va ute och sprang men han klarade sig som tur va utan nått mer än skrapsår och det läker ju. Sen åkte vi in till ett köpcentrum som hette kupolen och gick där en stund, vi köpte inte så mycket det blev bara en paj kokbok till mej.

Sen åkte vi hem till Gävle, gick och röstade ihop, det är ju ett måste. Efter det gick vi och handlade mat sen va det hem och laga mat. Sen gjorde jag en äppelpaj senare på kvällen så vi fick lite sött i oss.


 

På kvällen låg  J och jag och pratade lite hemma hos mig, då började vi diskutera om vi skulle flyta ihop. Vi är ju ändå tillsammans den största delen av tiden så det skulle vara mycket smidigare ur flera perspektiv inte minst det ekonomiska. VI kände båda att det va en tanke som vi gillade och nått vi vill göra, det känns rätt bara. J känns verkligen som en person jag skulle kunna leva ihop med utan att bli galen på. Och jag vill vara nära honom, jag älskar honom. Våra föräldrar blev väldigt förvånade över vårt beslut ( är inte 100 % klart i nu läget vi ska tacka ja till lägenheten senast på mån så får se hur det blir….) men de menar samtidigt att det är vårt beslut och så länge vi är säkra på vad vi gör så. Och som mamma sa till mig idag att om vi klarar av det här nu, då kommer vårt förhållande klara av allt. Jag tror verkligen att det kommer göra det med jag är faktiskt inte alls orolig för att det inte kommer hålla. Det ända som oroar mig just nu är hur jag ska få plats med alla mina kläder, det blir att sortera sen får vi väl se om vi kan komma på nått bra, får väl bli en tur till IKEA, dit lär vi nog behöva åka i alla fall .

Det är spännande, underbart och lite läskigt på samma gång. Men det känns inte som vi tagit fel beslut alls.


 

På måndagen gick vi tillsammans till skolan. När jag va klar o skulle gå hem sms:a  J och undra om jag va klar och om vi skulle ha följe hem. Då föreslog jag att vi skulle gå till kåren för att kolla bostadsläget, vi trodde vi hade tre månaders uppsägningstid så då tyckte jag att det va smart att va ute i tid. Nu visade det sig att det bara var en månad så det gick undan mer än vad vi trott. Vi ställde oss i bostads kön och då fick vi med en gång fyra lägenheter att titta på så det gjorde vi och vi va helt överens om vilken vi ville ha. Så nu har vi tills på måndag på oss att lämna besked om vi ska ta den. Det lutar väl åt det, men jag vill prata med J ordentligt en gång till innan vi tar den så vi båda här helt överens.


 

Det är lite lustigt hur bostadsmarknaden kan skilja sig i olika delar av landet när man tänker efter. För oss gick det ju jätte fort och det finns flera lediga lägenheter här i stan. Men för min tvillingsyster och hennes fästman A så har de försökt få tag på en lägenhet hemma i Laholm mer än 6 månader nu utan att lyckas och bor därför som inneboende hos mina föräldrar, vilket de naturligtvis inte vill. Hade önskat att de kunde hitta nått snart de med. De skulle de behöva, få stå på egna ben och allt sånt.


 

Men vem vet kanske va det meningen att det skulle gå så fort för mej och J vad vet jag, vi får se i framtiden vad som händer och sker men det känns som den framtiden är väldigt ljus helt klart.        

 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback