brist på fantasi i kväll, kommer inte på nån rubrik just nu

Pust vilken dag !

I morse så skulle vi redovisa vårt rollspel om regementet och 1940-talet i Gävle/Sverige.

Det gick fel och va katastrof typ innan vi kom igång. Det började med att Lottauniformen jag skulle ha på mig va jätte stor, det va inte lönt jag prövade den en gång för den va så stor. Så jag och en annan i gruppen som kunde ha den vi bytte roller. Så fick snabbt läsa in en ny roll, så bytte vi om till uniformerna och så gick jag och K för att hämta projektorn till power pointen som jag var om bokade för två (!!) veckor sen. Men de hade strulat till det så den projektor de bokat åt oss va borta och de viste inte var. De andra va bokade hela dagen, så de fick springa efter en reserv projektor, då va vi 15 min sena med lektionen redan.


Sen kronglade det naturligtvis med att få igång det hela, när vi började närma oss en lösning så upptäcker vi att vi är inlåsta i salen då dörren gått i baklås ! Det va nått glapp i kontakten till dörren men de kunde öppna från utsidan så det löste sig rätt fort som tur var, även om det va lite snopet det får vi erkänna.


Rollspelet i övrigt gick okej inte jätte lyckat, men jag vet inte om jag bryr mej vi gjorde vårt bästa i alla fall. Sen fick vi en uppgift av vår mongo lärare ( ursäkta uttrycket, men jag är bara något sur på människan) som ska in på fredag !  varför fick vi inte den innan ??????? Blä !

Sen  har jag faktiskt inte gjort så mycket mer idag , jag har umgåtts med J sen jag kom hem fram tills han gav sig av till tåget, han skulle hem och jobba lite. Kan ni fatta hur jag ska överleva ända tills på tisdag eller onsdag innan vi ses igen för det gör inte jag =(

 kommer ju sakna honom jätte mycket till dess !  Det är ju nästan en hel vecka ! Får man va borta så länge? Jag tvivlar på det

Vi har lämnat in alla papper om att vi tar lägenheten och att vi säger upp våra lägenheter, så nu är allt klart bara att flytta kvar nu då, ingen återvändo =)

Vi får tillträde till den nya lägenheten en vecka innan vi måste va ute ur våra gamla lägenheter så det är perfekt ! Då kan vi flytta lite nu och då under veckan och behöver ju inte packa ner lika mycket i kartonger osv. så det kommer verkligen bli toppen !

Jag längtar men tiden fram dit kommer gå fort ändå, en månad är ju inte nått alls.

Ha en skön kväll och tänk på mig som sitter och pluggar (japp ska börja nu, bättre sent än aldrig)

Kommentarer
Postat av: Karro

Ja det var verkligen en mardröm med redovisningen.Ska bli skoj att få se er nya lägenhet!

Tack för en rolig shoppingdag idag. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback