För att citera min mamma "Det går inte prata med henne! Hon bara sitter och ler!"

Det va ett tag sen jag skrev här nu, trodde jag skulle ha kunnat blogga mera när jag va hemma i Laholm men det blev inte så av flera orsaker bla tidsbrist och en dator som va nått så fruktansvärt seg att det va nått grymt!

 

Men det va både skönt och väldigt ledsamt att komma hem. Det va roligt att få komma hem och träffa familjen, släkten och alla vänner igen det va verkligen fullt upp. Men det va trist att syrran beter sig som hon gör, jag försöker verkligen prata med henne och umgås men hon sa rakt ut flera gånger att hon skiter i vad som händer i mitt liv och sista kvällen blev det ett jätte gräl  mellan oss för att hon inte tycker det gör nått att det finns en massa obehöriga lärare i skolan trots att de ”tar” mitt jobb eller någon annan behörig lärares jobb. Så jag fick ett utbrott och då sa jag åt henne att jag vet att hon hatar mej och inte tycker om mej och hon sa inte nått!!! Det va nog det som sårade mig mest hade väl nånstans hoppats hon skulle protestera även om jag viste det inte skulle bli så……… jag varken orkar eller vill lägga ner någon tid på att det ska bli bra mellan oss nu, hon ska inte få göra mig illa längre. Så länge hon och hennes fästman bor kvar hemma hos mina föräldrar kommer jag bara åka hem så kort jag kan och för mamma och pappas skull eftersom jag älskar dem, men inte mer än så för då kommer jag nog explodera tror jag. När de flyttat ut (snart hoppas jag för pappa och mamma orkar inte mer snart) kanske jag stannar hemma längre.


Jag hoppas verkligen att jag o syrran kan hitta tillbaka till varandra någon gång i framtiden så vi kan umgås på ett bra sätt men som det är nu är det ohållbart. Inte kul att umgås med någon som är värre än va Maja när det kommer till att ha alla taggar ut.

 

Nu har jag varit uppe i Gävle i två veckor skolan har dragit igång och det kommer nog att bli en intressant och lärorik termin förhoppningsvis =)

 

Sen har jag träffat en kille J han är jätte söt, go kille som jag verkligen vill lära känna mer. Jag trivs verkligen i hans sällskap lugn och trygg. När jag kom upp på lördagen så träffades vi på kvällen för första gången och såg på film och satt och pratade sen har vi träffats varje dag förutom nu i helgen då han va uppe hos sin familj i söderhamn och sprang en orienterings tävling, japp han gillar det hur man nu kan göra det =)   

Men det pirrar bra i magen så det här känns verkligen som en väldigt bra början.  Så just nu är jag ett stort lenade hihihi

 

Och i oktober kommer mamma och hälsar på i 5 dagar wiiiieee !!!

Det ska bli jätte kul! Andra gången hon är här nu eller tredje om man ska räkna när jag flyttade in här. Längtar !!

 

Hmm igår fick min brandvarnare ett eget liv, den började pippa hela tiden även när jag försökte ta ner den, misstänkte det va dåligt batteri i den. Men jag va för kort så jag fick inte ner den även när jag stod på en stol det va en massa sladdar som satt fast i den. Så jag ringde gavlegårdarna för att se om de kunde hjälpa mig. Och han jag pratade med lovade mig att komma lite senare på dagen, när han kom hade jag Maja uppe och gosade med henne lite han blev intresserad av henne och undrade om han fick hålla henne och det ficka han klart va gör min lilla Bata-Maja som syrran döpte om henne till då jo naturligtvis skiter hon på honom! Och det kan ju tilläggas att hon va lös i magen *suck*  ja så är det med de små liven man kan inte styra över dem, men de är lika söta för det.


 Ha en bra dag så hörs vi snart igen !

Kommentarer
Postat av: Karro

Hehe, ja visst är de underbara :)Dina lilla Baja-Maja verkar alltid hitta på små äventyr hon.

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback