suckar......

Tänk vad man kan ha tur ibland, idag skulle vi leta upp en person som arbetar på högskolan som var officer under tiden då högskolans lokaler användes som regimente. Vi ville bestämma en tid med honom för att kunna få prata med honom om hur det va att arbeta på regementet då, men nästa vecka när vi ville hade han inte tid utan han tyckte vi skulle ta det på en gång så det hela slutade med en promenad runt hela högskoleområdet där han berättade om hur det sett ut då och hur livet var för de som befann sig på området han tog även med oss till regiments parken och soldatkyrkan/soldathemmet han hade hur mycket som helst att berätta och det va jätte intressant !  sen visade han en film om hur det såg ut under regementets sista år som även hade en massa tillbaka blickar på hur det va förr, väldigt lärorik, tror vi alla kunde konstatera hur lite vi viste om hur det är i det militära, intressant.   Många tankar som dök upp jag måste fråga pappa i morgon om hur det va när han gjorde lumpen för att se om det stämmer med vad vi hört idag kanske nått vi kan använde vem vet….. 

Syrran har varit inne och läst bloggen så nu heter hon på msn : NU vet hela Gävle vilken bitch jag är!!! Jag tänker inte be om ursäkt för vad jag skrivit, det är ju sanningen, det va ju så hon sa och jag kan inte ändra det jag känner och det beror ju på att hon inte vill att jag ska komma hem det visar hon så tydligt, och det sårar mig.Jag har den här bloggen som min dagbok även om det är en öppen sådan och om det gör henne upprörd att läsa den kanske hon ska låta bli det.
Vill hon veta vad som händer i mitt liv kanske hon ska pröva att prata med mig i stället, vi har inte pratat  sen jag kom upp hit ( vilket är 14 dar sen) men jag tycker det är upp till henne det va hon som inte protesterade när jag sa att jag vet att hon hatar mig allts gör hon ju det! Och hur roligt är det då ? Har nog aldrig blivet mer sårad i hela mitt liv Matilda aldrig !  Jag tycker inte du är en bitch men jag saknar min syster nått otroligt tror inte du förstår hur mycket du betyder för mig och hur mycket jag saknar att ha en syster som tycker om och bryr sig om mig. Det har jag inte idag hon är arg och sur och önskar att jag vore långt långt bort ( är jag ju med just nu……)
Jag vet inte va jag ska göra längre, jag vet att jag älskar min syster men att jag inte har nått för det. Hoppas vi hittar tillbaka till varandra en dag…………. Men just nu känns det som allt jag gör är fel i hennes ögon, kanske jag är en stor idiot som hon säger. 

 Jag va hos tandläkaren idag med har två visdomständer som bråkar med mig så nu fick jag nog och ringde igår, och fick tid idag tur =)Så de gjorde rent och sprutade in nått medel runt tänderna bedövningen gjorde ont och sen kunde jag knappt prata obehagligt.  Fick en tid igen om 14 dar för att se hur det ser ut då och är det inte bättre så tänker han dra ut visdomständerna :S Vill inte så jag tänker verkligen följa de råd jag fick på hur jag ska göra för att hålla rent så får vi se om det räcker sen……. 

Ja det va min dag det, ska snart iväg för att träffa J eller snart om en timme nått när han tränat klart han skulle höra av sig när han va duschad och klar. Det är väl allt imorgon blir det bara plugg och tvätt, J och jag kommer säkert träffas med och på lördag tänker jag utsätta honom för det stora testet jag tänker åka ut till Valbo och IKEA med honom 8 det va han som fråga om han fick följa med när jag sa jag skulle dit, kul inte många killar som skulle göra det )
Men J är en kanon kille han är en gentleman det känns som vi är väldigt lika han och jag och det är ju nått väldigt bra helt klart ! I like him alot =) 


Kramar i detta tråkiga höst väder


Kommentarer
Postat av: emilia

Kikar in...hej hej:) men tråkigt att läsa att du och din syster ej ör vänner just nu,usch vad jobbigt det måste va! ha en underbar dag iaf! mvh/Emilia

2006-09-08 @ 08:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback