vardags lyx

Nu har jag verkligen skämt bort mig själv igen, vardags lyx är viktigt det med.

Jag fick ett ryck och bestämde i torsdags eller egentligen va det i onsdags natt/kväll när jag var hos J för att klippa av mig håret. Jag har lekt med tanken ganska länge nu och jag vet inte varför jag kände att det va läge nu riktigt. Men det va det, jag behövde en förändring. Så jag gick ner på stan efter skolan när jag pratat lite med K om att klippa mig, men hon va lite nyfiken på hur det kommer bli, får väl se vad hon tycker på onsdag….


Jag hade velat klippa av mig rätt mycket hår, ville ha en lätt skött frisyr. Men frisören stoppade mig ( som tur var, med en varning om att det skulle bli för tantigt om jag hade för kort och en boll om jag hade det lite halv långt typ vid öronen) så nu är det strax ovan för axlarna, klippte av ca 2 dm så det är en stor förändring i alla fall och det är underbart, även om det just nu känns som om jag inte har nått hår alls kvar. Jätte ovant, som vanligt när jag klipper mig första gången på ett nytt ställe så ställer mitt hår till med lite rabalder bland frisörerna på stället (jag gick till Hair city i gallerian nian i Gävle, jätte bra ! dem kan jag varmt rekommendera) men hon som klippte mig va helt chokad över hur tjockt hår jag har, hon sa att hon aldrig träffat någon med så tjockt hår, och de hade inte de andra frisörerna heller (jag va den ända kunden där så de kom fram och prata lite).

J blev väldigt förvånad när han såg mig, han tyckte inte det såg ut som jag och att jag var olik mig. Men sen fick jag inte sätta upp håret för honom för han tyckte det va så fint utsläppt =)

Så han hade lite svårt att hålla fingrarna borta, han är så söt. Så det känns bara bra.


När jag klippt mig klart så sprang jag en stund på stan, jag hade lite små ärenden jag skulle fixa. Jag köpte en ny tröja, ett manikyrsätt, en födelsedags present till J han fyller år den 2/10 så är ju inte långt kvar sen hitta jag en sak jag tyckte passa honom som va bättre än mamma och E s förslag, de tyckte jag skulle köpa sting kalsonger åt honom. Jag tror inte han skulle ha uppskattat det dock. Hmm vad blev det mer? Tror inte det va nått mer, jag skulle köpte lite till men det hittade jag inte och sen får man ju tänka lite ekonomiskt med så tar de nästa månad. Inga stora utgifter men en klippning kostar ju ändå en del och så ska jag till tandläkaren på tisdag och har köpt stövlarna. Men så farlig tycker jag inte jag har varit ändå.

J åkte hem till söderhamn idag skulle låna sin mammas bil för han ska på orienteringstävling i morgon (söndag 17/9-06), och när vi pratades vid nu så undrade han om jag ville följa med honom och kolla på. Han ska tävla i Borlänge, så han tyckte att vi kunde åka och shoppa lite efter att han tävlat. Hur många killar säger det frivilligt =) pappa får man nästan använda våld för att få med till affärerna och då gnäller han bara och vill hem. J är kanske inte så förtjust i att shoppa men han gör det för min skull, vilken kille!


Så det blev hastiga planer för morgon dagen, men vi ska va hemma i Gävle i tid i alla fall så vi hinner rösta på eftermiddagen eller kvällen (de har ju öppet till 22.00) så det ska vi säkert hinna med när vi kommer hem, för rösta det är ju tvunget det kan man bara inte missa.

Men det ska bli kul att få se den orienterings delen av J s liv med. Det är ju något som är viktigt för honom, han har hållit på med sen han var 11 år. Men det roligaste är väl att han vill ha med mig, hade han inte varit intresserad hade han ju aldrig frågat.
 

Jag hoppas att ni alla har en underbar helg och njuter av det vackra väder som vi har just nu

Många kramar !    

               


Kommentarer
Postat av: J

Nej tack, inga string kalsonger :P

2006-09-16 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback