Gnäll blogg!!

Nu tänker jag skriva en gnäll blogg idag för det är precis så jag känner just nu. Det är lite synd om mej faktiskt det får jag lov att tycka med gott samvete jag ska förklara varför hoppas det inte skrämmer bort dej bara och sätt dej bekvämt för det är en del.

 

Jag har under de senaste månaderna haft ganska stora problem med min hälsa och nu har jag blivit mycket sämre kan inte äta nått som inte har flyttande form då jag har så ont i munnen/tandköttet. Så idag i skolan började jag skriva en lista på allt som varit fel sen i början av december fram till idag och det blev en hel A4 sida (!).

 

Jag har/har haft sen början av december 2006

  • Svullet och jätte ömt tandkött
  • Tandköttet är jätte ömt längst bak, bakom de sista tänderna och det är inte visdomständerna för har samma besvär på en sida i munnen där jag har dragit ut visdomstanden.
  • Öm tunga då jag rör på den
  • Afte blåsor något som kommit de sista två månaderna har aldrig haft innan
  • Minskad hunger, i perioder
  • Viktminskning och har svårt att gå upp i vikt. Jag har försökt men oavsett vad jag äter går jag bara ner är 161 cm och väger nu bara 44-45 kg brukar väga 50 kg.
  • Har ont i magen och hård
  • Jätte trött känner mej oftast helt orkeslös
  • Yrsel anfall ( kan vara blodsockerfall eventuellt men är inte säker)
  • Mensrubbningar oftare och mer rikliga
  • Har haft flera infektioner i underlivet (cysta och eksem och en extrem klåda) det ledde till antibiotika i 20 dagar de besvären starta i slutet på januari.
  • Pga antibiotikan fick jag svamp i underlivet, munnen och halsen som jag fortfarande har kvar och äter medicin för.
  • Lättare att få blåmärken utan någon bra förklaring ( som jag kommer på)
  • Får även näsblod något lättare även om det bara varit vid ett fåtal tillfällen.
  • Torr i huden, har alltid varit allergisk och en torris men inte så här
  • Naglarna har slutat växa helt
  • Håret är mera slitet och går av massor
  • Hade en knöl i armhålan som var svullen och öm i ca 2 veckor innan den gick bort av sig själv
  •  Smärta och stelhet i kroppen
  • vaknar tidigt på morgonen av att jag svettas och är jätte varm / nattliga svettningar
  • har astma och den är sämre, hosta och tung andat
  • feber av och till
 

Det där det jag kan komma på som ni ser är det en hel del som spökar, det börjar verkligen ta på min ork nu, den räcker inte länge till det är bara att konstatera. All energi har gått åt till annat och ovan på det så är det oro för skolan, sommar jobb (inte oro men ska ju orka?). Och att då orka va uppåt och glad går inte så bra längre när det dels gör ont varenda vaken sekund och att jag oroar mej för vad som är fel.

Dum som jag är så läste jag om olika symtom som passa in på mej för att luska lite själv i vad som kan vara fel och det som kom var allergi, leukemi och lite annat men det som stämde in bäst var leukemi jag inser med att jag nog oroar mej i onödan och att det är en allergi men ändå tänk om liksom?? det går inte att stänga av den tanken för alla symtom stämde in??.

Tandläkaren jag var hos igår sa att det ev kan va en allergi så hoppas väl på ett sätt att han har rätt, jag vill ju inte precis ha en till allergi men om det är det eller leukemi så är ju valet lätt. Väntar på att få ett remiss svar snart med nu tandläkaren skickade en remiss till sjukhuset igår så jag håller tummarna för att det bara handlar om någon vecka men den chansen är väl liten om inte minimal. Får väl ringa akut annars och tandläkaren sa att jag skulle återkomma om det inte blev bättre fick  jag ett medel att gurgla med som ska va smärtstillande, eller inte??.hjälper inte alls!! 

 

Nä nu ska jag fortsätta sitta här insvept i min filt och tycka lite synd om mej, ska nog ta en näringsdryck köpte dem i dag på apoteket de täcker hela näringsbehovet man har på en dag om man tar några stycken så det är ju bra när man inte kan äta fast föda, smakar pyton men om det innebär i alla fall att jag förhoppningsvis inte går ner mera.

 Ha en skön kväll och en toppen helg om jag inte bloggar innan dess (ska ev med Jonas på orienteringstävlingar i helgen det beror på hur jag mår och vädret, tänker inte frysa häcken av mej)  

Kommentarer
Postat av: Karro

Hoppas att du får tid till en bra läkare som kan hjälpa dig att bli bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback