Nytt inlägg :)

Kompisar med blogg abstinens måste man ju hjälpa så är kommer en ny blogg. Som vanligt har jag varit slarvig med att uppdatera bloggen men det har inte känns som jag haft lust eller ork. Det blir lätt att jag struntar i det då man har en massa annat på gång, nått jag märkt hos mej sen jag och Jonas flytta ihop mitt dator användande har krympt massor (om man inte räknar de dar då han är borta) för jag tycker inte jag behöver använda mig av datorn om det inte är nått speciellt som jag ska kolla eller plugga jag har andra saker att sysselsätta mig med och det är jag glad för. Så mycket av mitt slö surfandet och spelande har minska massor, Jonas sitter där ju desto mera och spelar sina spel men vist kan det driva mej till vansinne ibland men vissa dagar stör det mej inte alls. Det är ju dagar när jag är mer trött eller bara inte vill städa eller laga mat och då skulle det betyda så mycket i fall han frågade om han skulle laga maten och tänkte ut vad vi ska ha så slipper jag planera det var dag eller bara fråga om jag behöver hjälp, krävs så lite för att det ska bli bra.

 

Det är ju snart tre veckor sen jag skrev sist här så det har hänt en hel del, kan inte dra allt men nämner i korta drag. Jag har varit kaninvakt, jobbat, varit i söderhamn, haft mamma på besök, blivit grå hårig över funderingar kring examensarbetet, haft problem med hälsan som vanligt??.

 

Vi åkte med Elisabeth Jonas mamma upp till Söderhamn i söndags efter att jag passat Karro och Jennys kaniner, hon skulle till IKEA så då passade vi på att uträtta lite små ärenden där ute med jag köpte en massa korgar att lägga saker i tex djurens leksaker så det ser snyggt ut. Sen åkte vi med henne upp, skönt att slippa tåget ena vägen i alla fall. Sen blev vi bjudna hem till Jonas mormor o morfar på påsk mat på måndag morgonen och mat hos hans pappa på eftermiddagen så det va fullt upp. Men det var väldigt trevligt =)

 

Eftersom måndagen var en röd dag så gick inte tågen på kvällen vilket innebar att vi fick ta ett på tisdagsmorgonen för att hinna hem och med allt vi skulle innan mamma kom vid 15.00. Så det gick undan men vi kom hem i tid och hann med allt vi skulle städa, handla osv.

Jag skulle ta fram kyckling så den skulle hinna tina så fort vi kom hem, bara för att upptäcka att frysen och kylen lagt av antagligen pga ett strömavbrott så fick rensa ut i dem och slänga mat som kan ha blivigt dålig, va ju som tur var inte så många dagar vi var borta men onödigt att chansa. Så mindre kul överraskning kan man väl säga och på onsdagen slocknade allt igen då va det ytterligare ett strömavbrott som vara 30 min men som tur var så var vi ju hemma.

 

Har ju som sagt haft mamma på besök tis-lör så vi fick några underbara dagar tillsammans.

Jag skäms nästan för hur snäll och generös hon varit (och pappa med på ett hörn så det är hanns pengar med) jag har fått flera saker jag önskat mej och behövde, sen hjälpte de oss med en stor oförutsedd utgift som vi fått som gick på 5000 kr det är en grymt stor summa att lägga ut i ett bräde när man studerar och har så begränsade ekonomiska möjligheter som vi har just nu. Så att säga att jag har blivit bortskämd under den här tiden är inte direkt en överdrift om man säger så. Har fått kläder, lunchat på stan, ett halsband (hängsmycke) i födelsedagspresent (försenad men jag ville välja själv), vår/sommar skor, sandaler och en massa mera. Sen har vi varit på fängelsemuseet i stan, det va kul för jag har bara varit i den nya delen, när vi var där hade inte den äldsta delen med fängelsehålan öppnat. Så det tror jag att alla tre (jan, mamma och Jonas uppskattade) Har gått massor under tiden hon va här vilket är jätte bra, lagat god mat och haft det trevligt. Så hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi kan ses igen.

Det blev väldigt tomt här när hon åkte och man hamnar alltid i en svacka efter att ha haft någon nära på besök eller varit hem för man längtar och jag är INTE skapt för att va själv det är bara så!

 

Jag skrev att jag har haft examensarbetes kris, inte nog med att man ska komma på en bra fråga/ämne man ska också välja pedagogik eller didaktik ovan på det ska man dessutom välja B eller C nivå.

Jag hade bestämt mig för att skriva något inom hur buller påverkar inlänningen och hur det påverkar barn med koncentrationssvårigheter, på B nivå inom didaktiken men så prata jag med en arbetskamrat som sa att hans pappa plugga till special pedagog just nu, och det är ju mitt huvudmål med, det är det jag vill bli och han hade i alla fall varit tvungen att ha en c uppsats för att få läsa det. Så gick till syon på skolan och de hade ju noll koll och sa att det berodde på det ställe jag läser vidare på. Så sökte på nätet och det va så som han sagt det krävs en uppsats på C-nivå. Så då måste jag ju det, känns inte som jag har nått att förlora direkt, okej jag riskerar att inte hinna klart i tid men blir det så får man ta det med handledaren då?..

Klarar jag det har jag vunnit en stor seger för jag är grymt nervös för att skriva på C nivå nu och liter inte på att jag kan fixa det själv men om jag gör det kommer jag att växa som människa och få mer tro på mej själv. Och går det inte ja men då har jag i alla fall försökt och får hoppas jag kan läsa upp fast syon sa att det va jätte svårt att få göra så, vad vet han liksom?.

Friskt vågat hälften vunnet heter det ju ! Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden och mamma är ju eld och lågor över mitt ämnes val på uppsatsen då det är ett område som ligger nära det hon arbetar med (är audionom) så tänker utnyttja hennes kontakter annars är jag ju dum =)

 

Men nu ska jag gå och klä på mej lite har kläning och det är visserligen 22 grader ute men det blåser lite kalt och klockan börjar ju bli en del (17.20) jonas kom hem nu så ska äta lite och ta hand om min tå som jag ser nu har blodat ner på hela golvet här?..suck

 Njut av värmen vänner !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback