Vi väntar tillökning i familjen =)

Japp, vi väntar tillökning i vår lilla familj det är sant nu blir vi fyra stycken.

Jag, Jonas , Maja och nytillskottet Clawdia som är en ur söt liten kattunge på 6 månader som kommer till oss i morgon (måndag). Vi ska ha hennes som innekatt då vi bor i lägenhet men det kommer säkert gå bra för enligt hennes ägare så vägrar katten att gå ut och de får släpa ut henne, skönt för då behöver vi inte ha så dåligt samvete för det utan gäller bara att aktivera henne massor i stället.


Vi har funderat och pratat länge om det och efter att jag pratat med läkaren om riskerna för att utveckla en kattallergi, och de trodde att risken var ganska liten så bestämde vi oss för att chansa vi har lite alternativ för var vi kan få lämna kissen OM det inte går bra, vilket känns skönt för om jag inte skulle tåla henne så vet vi att hon får det bra ändå. Men det ska bli kul att ha ett djur som man kan gosa med =) Jag ser fram mot det jag hoppas bara att Clawdia och Maja kommer att trivas ihop och att hon inte ger sig på möblerna eller så..... Skulle de inte fungera ihop har Maja ändå företräde för hon har varit hos mig/oss längst men vi får se de blir kanske bästisar vem vet.

Maja stackaren är dålig igen =(

Hon vägrar att jag får klippa hennes klor vilket lett till att de var väldigt långa och hon måste ju klippa dem. Så desperata tider kräver desperata åtgärder så jag klädde Majas hjul med sandpapper i två dagar vilket ledde till att hon fått sår på tassarna och tappat en klo på ena tassen så nu vill hon inte riktigt gå på den. Igår haltade hon hela dagen nu är hon lite bättre i alla fall men vi får vänta och se hur det blir någon dag till är det inte så att hon verkar må bättre snart så är det veterinären som gäller. Man blir ju så orlig när de djur man har inte mår bra och sen har jag lite dåligt samvete var ju delvis mitt fel med......


Ja vi får hoppas det går bra nu att Maja och Clawdia gillar varandra och att Maja kryar på sig snart.

Våra små raringar ! =)


Hoppas ni haft en trevlig helg !!


Kommentarer
Postat av: J

Tror nog det kommer gå bra med djuren emma. Nä nu ska jag lägga mig.
Puss

2007-01-15 @ 00:32:16
Postat av: Karro

Vilken sötnos ni har skaffat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback