Anledning till dikterna bla

Efter att jag blev sjuk har jag börjat fundera mycket över mitt ursprung eller rättare sagt jag känner bara ett stort hat mot det land jag kommer ifrån just nu. Jag har ju faktiskt fått en alverlig sjukdom även om jag med hjälp av mediciner mår bra så är den kronisk och kräver därför livslång behandling och kontroller. Men att undvika att se bilder från det land jag är född i just nu är ganska svårt eftersom jag är född i Israel det händer ju nått där var och var annan dag i princip. Jag vet att det inte är landets fel, inte äns mina biologiska föräldrars fel men jag går igenom en proces nu då jag bearbetar det som hänt vilket ju är ganska naturligt då man kommer till ett ställe i livet då något allvarligt inträffas som att bli svårt sjuk. Och jag vet att kännslorna kommer bli bättre, men jag vet också nu att alla de eventuella planer jag hade på att åka ner till Israel igen (funderat lite på det men aldrig velat) aldrig kommer bli av nu. Jag har inte det mista behov av att åka tillbaka det, varför skulle jag det kommer ju bara väcka en massa smärtsamma tankar och funderinga inget jag vill direkt.


Jonas och jag ska kolla på en lägenhet till idag, hoppas den är ungefär som den vi såg på i förgår.......
Den vi ska se på idag är lite mindre än den den vi ska se på nu är 50 kvm och de vi tittade på i förgår som vi nog inte får var 56 kvm, så en liten skillnad men inte så stor. Den som vi ska se på nu ligger vi etta på så tackar vi ja till den är det inflyttning 1/8 men eftersom vi har en månad uppsägningstid sa gavlegårdarna att det var ok om vi ville flytta in 1/9 i stället vilket ju vore toppen. Jag hade i och för sig hellst flyttat in 1/8 men och det inte går lösa ppå det viset så är ju det här det näst bästa. Problemet är bara att det är helgen mitt i VFU:n så det är väl inte jätte smidigt men vi får vara snabba och göra det bästa av läget mer kan vi ju inte göra. Och be Jonas familj om flytt hjälp så det går undan men det borde ju inte ta mer än en helg i alla fall. Inte med lilla efektiva mej som ställer och styr.

nu ska jag försöka komma påp nått att göra medans Jonas jobbar. Jag börjar förstå de som går hemma arbetslösa medans deras partner jobbar. Tur jag bara är sjukskriven för jag skulle bli galen på riktigt om det våre så för oss. Jag är jätte glad Jonas jobbar och stolt över honom för att det går så bra för honom på jobbet. Men jag vill med jobba !! Trode väl aldrig jag skulle längta efter både jobb och skolan, men sån har jag i och för sig alltid varit i slutet av alla sommarlov jag tycker verkligen inte om att inte ha nått att göra. Att ligga på stranden eller så det är ändå anorlunda mot att sitta här vid datorn och inte veta vad man ska göra men vädret samarbetar ju inte direkt.

14 ska jag i alla fall i väg till Jonas jobb så går vi därifrån ihop till Andersberg för att titta på lägenheten. Så återkommer med uppdatering kring den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback