Äventyr i trädgården

Aj aj aj !!!

Stakars liten??. Clawdia har råkat illa ut det lilla livet. För ett par dagar sen var Clawdia ute och roade sig i trädgården här hemma något hon nu upptäckt och tycker är väldigt roligt, att leka tiger i buskarna och jaga fåglar det är toppen.

Pappa och jag satt i vardagsrummet och såg på tv när vi hörde ett högt katt skrik, vi trodde hon råkat illa ut precis utanför på gräsmattan men pratade med grannen en dag senare som sa att han var ute i trädgården när det hände och att hon va på baksidan av huset inte framsidan som vi trott. Hon hade skrikit jätte högt och sen sprungit och krockat med vår piskställning för mattor i en väldig fart. Sen kom hon ju in rusande till oss i 180 hon var verkligen jätte rädd stackaren. Den andra katten hade rivit eller bitit henne så att hon hade tussar med hår från pälsen som lossnat. Vi titta till henne när hon lugnat sig lite och fixade till pälsen annars såg hon okej ut verkade ha klarat sig bra. Men dagen efter märktes en klar förändring i hennes beteende hon va mycket lugnare, ville ligga mera i knäet, sen märktes det att hon hade ont för vi fick inte röra svansen direkt. Så vi bestämde oss för att avvakta till Dagen efter för att se om vi behövde ringa veterinären, och hon verkade bättre på morgonen så vi bestämde oss för att avvakta och åkte till Danmark på dagen, när vi kom hem märkte jag att det fortfarande gjorde ont för henne på en speciell punkt på svansen, när jag tog där satte hon klorna i min hand det skulle hon aldrig göra annars. Så morgonen efter ringde jag först min kusin som har hundar för att höra vilken veterinär som hon kunde rekommendera och ringde dit. Mamma och pappa tyckte det va lite onödigt när hon verkade må bättre. Men jag kände på mej att nått var fel, man får ju såna känslor ibland så jag envisades och hons veterinären kunde de snabbt konstatera att hon fått en stor böld på svansen av den andra katten antingen har den bitit henne eller så har den klöst henne och så satt de en klo kvar det viste inte vilket.

Så de fick söva henne och tömma den, de tömde bölden på 2 msk var vilket var mycket enligt veterinären. Så när hon kom hem gick hon som hon va full och hade en sån där plast tratt på sig stackaren. Men hon piggnade till från sövningen på några timmar´, gick fortare den här gången än när hon kastrerades men då va hon ju sövd längre med. Men tratten va besvärlig tyckte hon. Den första dagen släpade hon tratten i golvet hon skämdes nog lite så hon ko inte på att lyfta huvudet så fort hon stötte emot något som en mattkant eller en tröskel började hon gå baklänges så hon gick mer bakåt än framåt den dagen. Men godis var jätte gott och att ligga och gosa i våra knän det kunde hon göra i flera timmar så hon passade på att utnyttja oss som man ska när man är sjuk. Hon låg hos en person tills den tröttade eller var tvungen att göra något (mat, toabesök mm) då flyttade hon bara knä till nästa person inga problem.


Hon älskar att ligga på min och jonas mage och rygg då vi sover. Men eftersom det bara är jag här så har hon nu när hon är sjuk legat inne hos mej, en natt vaknade jag av att hon stoppat in sin tass innanför halslinningen på nattlinnet, lilla gumman.


Tratten har varit besvärlig för henne hon tappa balansen så fort hon skakade på sig så den var hon överlycklig att bli av med, oj va hon tvätta sig. Men hon får fortfarande antibiotika och den är verkligen inte populär när hon ser sprutan nu springer hon undan ( krossar tabletten och blandar med vatten som jag suger upp i en spruta som hon får i munnen) men hon slipper sprutan i svansen nu så det är bra, hon skulle ha antibiotika i sprutform vis såret de två första dagarna urs det gjorde så ont på henne att jag verkligen led med henne. Men nu är hon som vanligt igen nu känner vi igen vår tiger. Enda skillnaden är att hon äter lite medicin ett par dagar till och en bit av svansen saknar päls.


Ska försöka lägga in lite bilder på henne får se om jag lyckas från mammas nya dator??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback