Sommartider !!!

Nu har jag varit nere i Laholm (vet inte om jag ska skriva nere i eller hemma i Laholm för vist är Laholm hemma men det är ju för att hela familjen finns där Gävle känns mycket mera som hem för mej idag men det är ju för att mitt liv är där nu mera och att jag trivs så bra.) Men nu har jag varit här 3 veckor snart och på fredag åker hem pappa är en sötnos och kör hem mej med. Vilka föräldrar jag har =)

De ställer upp till max, vad mer kan begära? Har varit skönt att få komma hem och hämta nya krafter det behövde jag. När jag kom ner hit  tyckte jag att jag återhämtat mej på ett bra sätt vilket jag också har gjort men när jag anstränger mej mer än vanligt ( alltså mer än att ta det ganska lugnt hemma) så räcker orken inte till så mycket mer utan jag behöver vila mej en stund eller gå lite långsammare. Så det är nog bra att bli påmind om att orken inte räcker ibland speciellt om man är som jag får grymt med dåligt samvete om jag inte håller på med något, känns jämt som det är nått jag borde göra om jag tar det lugnt. Men nu har jag inte haft nått val jag har till och med börjar vila mitt på dag något som var otänkbart för mej tidigare men om jag ska stå på fötterna en hel dag är det ett måste.

Här hemma är det mesta som vanligt, mamma och pappa kämpar på med sina liv de letar efter ett enplanshus nu eller ett radhus så att de har ett hus de båda orkar med i flera år till, de börjar ju ändå bli till åren pappa fyller 60 om 2 år så att flytta till nått mindre är en klok ide kan jag tycka det kommer de båda må bra av. Övervåningen använde ju nästan bara när jag är hemma eller när Matilda kommer hem över en natt och det går ju lösa ändå även om de flyttar blir lite trängre bara.


Jag har bara passat på att ha det kul nu när jag varit hemma fullt upp hela tiden, umgåtts med vänner, familj och släkt. Vart ut på en massa olika saker gav oss till och med ner till Båstad under tennisveckan vilket vi normalt sett undviker. Har hänt en massa skoj =)


Vädret har ju tyvärr inte samarbetat med oss under den här tiden jag varit hemma som ni säkert vet har vi här i södra Sverige fått kopiösa mängder med regn. Så har fått 1 dag på stranden på 3 veckor och 2 dag i trädgården med sol det är allt, lite tråkigt måste jag säga.

Regnet har gjort att mamma och jag har roat oss bäst vi har kunnat, jag fick ett kanon regnställ av mamma i födelsedagspresent som nu kom till stor nytta då vi var ute och gick varje dag i 60 min. Sen var det hem och mysa med god mat, spel och bra spännande böcker.

Vi har varit med Danmark hela familjen det var jätte trevligt och vi hade väldigt roligt tillsammans. Jag hittade en perfekt julklapp till Joans, ja jag vet det är tidigt till och med för att vara jag men va fasen den ligger färdiginslagen i garderoben och där ligger den ju bra, ett bekymmer mindre men han ska få två saker av mej i julklapp den andra väntar jag med. Han ska få sin födelsedagspresent först han fyller 25 år den 2/10.


Sen har vi varit på Per Gessle på Örjans vall i Halmstad på hans turné premiär, vi hade VIP biljetter eftersom pappa skulle jobba hans bryggeri sponsrade med dricka. Men ärligt talat så var det lite av en besvikelse det var en blek och lite mesig konsert i mina ögon i alla fall om man jämför med Återtåget med Gyllenetider 2003 eller va der 2004 nu börjar jag bli gammal tror jag det va samma år som jag började plugga på HIG hur som helst för jag gick på den konserten med syrran och alla vänner hemma, sen skrev jag teori provet till körkortet och sen flyttade jag en vecka senare. Men den konserten som va då är det inte mycket som slår, Gyllenetider och Per Gessle är speciella i Halmstad och den stämning som är på örjan då de spelar kan bara bli där magi??


Nu börjar snart hösten med skolan igen ser på nått konstigt sätt fram mot det, ska skriva uppsats och kan inte vänta tills jag får träffa handledaren och komma igång ordentligt. Jag har redan läst all kurslitteratur en gång ha bara en bok kvar som jag inte har utan tänkte låna eller läsa på bibblan. Jag bubblat av en massa idéer så det ska bli roligt.


Jonas och jag funderar på att flytta till Andersberg i Gävle. Ligger etta på att tacka ja till en stor tvåa men får inte tag på han som bor där *suck* vi vill ju se den innan vi bestämmer oss. Så jagar honom till på onsdag har jag inte hört från honom då, så får jag ringa gavelgårdarna och höra vad de tycker. För nu har jag ringt honom flera gånger och hans mobil är av och enligt eniro så har han ingen hem telefon ( gavlegårdarna hade nått nummer som skulle va hem telefon men då hamnade jag någon helt annanstans, mobil numret som GG hade var också fel så det går jätte bra det här). Vi måste ha svarar senast 23/7 så börjar ju bli lite små bråttom nu.


Ha det så gott alla och håll en tumme att sommaren kommer snart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback