whiskyprovning, bio och flytt funderingar

Nu är jag tillbaka hemma igen vilket är skönt, har längtat massor efter Jonas. Vist hade jag gärna stannat hemma ett tag till men dels var saknaden efter Jonas så stor men sen är det skönt at få vara sin egen på ett annat sätt än man kan var hos sina föräldrar. Tror inte någon klarar av sina föräldrar mer några veckor hur nära varandra man än står, för mamma och jag står varandra väldigt nära men jag behöver få stå på egna ben med.

 

I förgår var Jonas och jag hos Annamaria och Jörn på whiskyprovning. Nu dricker jag i och för sig inte whisky men fanns lite annat med det var mest för pojkarna att dricka whisky. Jonas drack lite men han är väl ingen whisky älskare han heller han kan drick ett eller två glas ibland när det är nått speciellt eller fest men inte mera eller jo det ska vara om pappa är här då vågar han inget annat än att snällt dricka whisky och öl. Donna Annamarias vän från Australien var där så det var trevligt att få träffa henne som Annamaria pratat en hel del om. Hon ska vara här ett helt år så vi lär nog träffas en hel del framöver skulle jag tro. Jonas och ag funderar ju alvarligt på att flytta till Andersberg och då får jag ju mycket närmare till Annamaria vilket ju är jätte bra, kan jag komma och terrorisera henne lite oftare =) om jag får

Men det var en trevlig kväll hur som helst synd om pappa som missa det.

 

Igår myste jag och Jonas på en lite badstrand ca 30 min gå väg från där vi bor första gången vi var där. Det va en liten å i Strömsbro(?)  jag är ju van vid havet så det va en stor skillnad är bortskämd med sandstrand och sandbotten. Här va det sand de första metrarna sen var det massor (!) med löv på botten lite otäckt först. Jag slängde mej i trots kylan, och badade lite då blev det riktigt skönt, sen kom Jonas ner och började sjåpa sig över hur kalt det var i vattnet. Då började en liten kille reta honom för hur feg han var killen var som en liten fisk i vatten var i hela tiden. Så jag tog tag i Jonas arm och drog omkull honom helt enkelt så han fick bada han med =D

Men det var verkligen härligt, njöt trots att vädret var en blandning av jätte hett och lite kyligt då solen gick i moln.

På stranden läste vi tidningen och då såg Jonas att Pirets of the carabien ? vid väldens ände gick på bion. Jag missade ju den när mina vänner gick och såg den för jag var för sjuk då så kunde inte gå med dem. Har varit lite ledsen för det så det va ju perfekt att vi kunde åka in och titta på den.

 

Så det gjorde vi, jösses va dyrt det har blivit att gå på bio ! Det är nog ett år sen jag va på bio sist men de har ju höjt med i alla fall 20 spänn det är en ganska stor höjning, hade räknat med 85 kr eller nått sånt. Filmen var bra hur som heltst Orlando Blomm är bara så snygg men slutet var inte riktigt vad jag hade väntat mej hade föredragit ett lite mera romantiskt slut. Men sån är jag en obotlig romantiker, det är bara att inse fakum.

 

I kväll ska vi iväg och kolla på en lägenhet i Andersberg på Norskensgatan får se om den är nått att ha. Vi ligger etta just nu i alla fall för ingen mer än vi har svarat ja på den och tiden går ut idag, vi ligger på plats 5 av 5 på den men svara ingen annan ja före midnatt i kväll kan vi få den. Vi har en annan lägenhet till vi funderar på som ligger på Torndönsgatan. Men den lägenheten är bara 50  kvadratmeter den vi ska kolla på idag är på 56 i alla fall vi har 40 här där vi bor nu så det blir ju större hur som helst. Men jag tar nog hellre den här vi ska kolla på nu om den är bra för hyran skiljer bara på de olika lägenheterna med 250 kr ca. Men svårt att säga innan man sett lägenheten så återkommer med rapport om det.

 

Ha en skön dag !

Nu ska jag ta tag i mej själv och ge mej ut på en lång härlig promenad tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Karro

Inga funderingar på att bo på härliga lilla Brynäs då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback