Kattskrälle!

Katta kräk ! Inte det att jag inte älskar min lilla bäbis för det gör jag med just nu är hon inte det bästa jag vet.......
Nu har hon på en vecka kissat ner min säng ! ( alltid i min säng av nån anledning)  *suckar* så kul är det faktiskt inte att byta lakan hela tiden.

Misstänkte urinvägsinfektion så ringde vetrinären idag, tänkte det kunde vara nått efter kasterringen eftersom hon är värre nu. Men de hade aldrig hört innan att en katt kunde reagera så här av en kastrering. Utan föreslog att hon inte får vara i rummet hon kissar i ( där hon inte ska kissa alltså sovrumet) samt att vi prövade med två lådor och att ha olika sand i dessa och avvakta för att se hur det går. Eftersom hon snart är ett år sa de att invanda betende är svåra att bryta så vet inte riktigt hur vi ska göra. Skulle vara intressant att få reda på vad som är orsaken till hennes betende. 
Har i alla fall dörren stängd till sovrumet jämt nu, Clawdia tycker inte alls om det men vad ska vi göra......
och nu är det ingen idé att köpa någon ny låda eftersom vi åker bort 3 veckor nästa vecka. Jag hade redan tänkt skaffa en låda med tak/hus för att hon inte ska ha ut katt kristaller som vi har i lådan nu över hela golvet. så då blir det ändå så att vi har två låder kan ju lika bra anväda båda.


Läste i tidningen i helgen och fick en ledsen överaskning. Min LLU:are ( Handledare på VFUn = Verksamhets Förlagd Utbildning) har fått sparken !! =(
Hon är en jätte duktig lärare och eleverna på skolan inte bara hennes klass utan alla tycker om henne. Men på grund av att hon är den som sist blev anstäld så måste hon gå först med tyvärr. Så nu vet jag inte vad som händer jag ska maila till rektorn på skolan och höra mej för då jag gärna är kvar på skolan eftersom det är min sista VFU så känns det bäst då vi kommer ha många uppgifter med oss ut så är det skönt att vara i en miljö där jag är bekant och inte behöver tänka så mycket på det, finns två lärare där jag gärna är hos om jag får de är äldre och mer erfarna en P som var min handledare. Synd bara att det kom nu inför sista terminen eftersom examens portföljen ska in så hade ju varit bra med en handledare som följt mej hela vägen så att säga men är jag på den skola jag varit hela tiden så känner de P och kan lätt prata med henne och så får jag det jag behövet. Om det nu går.....får se vad rektorn säger.

Hoppas alla får en trevlig midsommar !!
Det kommer vi att ha i alla fall, fester med goda vänner kan ju oftast inte gå fel =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback