Min stackars lilla älskling

Nu måste det bli skärpning på mitt blogg skrivande igen, nu  har det varit dåligt några dagar men nu har jag lovat två vänner att blogga så är bäst jag gör så.

 

Min stackars lilla bäbis har varit hos veterinärn igår. Vår katt Clawdia är verkligen vår lilla älskling. Eftersom jag varit så sjuk så har vi varit väldigt osäkra på om vi överhuvudtaget skulle/kunde ha henne kvar då det finns risk att jag blir sjuk av hennes avföring. Men efter långa funderingar bestämde vi oss för att behålla henne då vi båda två tycker så mycket om henne, gosigare katt får man leta länge efter. Eftersom vi bestämt oss för att behålla henne och jag och hon ska åka ner till Laholm i sommar (veckan efter midsommar åker vi) och hon där kommer att ha möjlighet att gå ut lite som hon vill utan att vi kan ha samma koll det är ju alltid någon dörr som står öppen på sommaren. Så tyckte vi det var bäst att se till att vi inte kommer hem med en dräktig dam så igår hade hon tid hos veterinärn för att bli kastrerad vi vill inte ge henne p-piller då det inte är hälsosamt i längden för katter och vi inte har några planer på avel då hon bara är en vanlig hus katt finns så många ändå. Sen fick hon även

 sin ett års vaccination  (hon fyller 1 år den 6/7-07) så blir stora damen. Sen blev hon tatuerad som id-märkning hon är redan chipmärkt vilket jag anser är det bästa men eftersom jag inte tror att många människor vet om att katter är chipmärkta och behåller dem i tron att de är hemlösa. Jag har även beställt en söt namnbricka åt henne som hon ska få ha på ett halsband då vi är i Laholm i fall hon sticker kan hon lätt bli återlämnad så en ren försiktighetsåtgärd. Får se bara om hon går med på det då hon inte är van med halsband, men för mattes skull skulle det va bra så jag är lugnare.

 

Clawdia är en bortskämd tjej med flera roliga leksaker (jag kan bara inte låta bli) men hon fattar inte hur kul de är. De flesta struntar hon i utom en som jag köpt på djurmagasinet en rund plats botten med en skåra där det är en boll man puttar runt i mitten på plast botten sitter en klösbräda av papper och sen är det en fjäder med en boll på högst upp. Leker hon med den? Nepp men den är otroligt populär att sitta på när vi är i köket. Annars är det bara hennes pip möss som gäller och några studsbollar kräsen tös vi har. Ska ge de leksaker hon inte har använt till Asta Jonas brors kisse. Hon gillar dem kanske mera.

 

Kan  inte fatta att det är midsommar nästa vecka, det känns som att sommaren knappt har börjat ju! Och om det är midsommar nästa vecka så innebär det ju att jag åker hem onsdagen där efter och sen se inte Jonas och jag på tre veckor fattar ni hur lång tid det är? Men blir nog värst för Jonas då han kommer vara själv kvar här i Gävle för att jobba medan jag är i Laholm och då har jag folk runt mej eller i närheten nästan hela tiden vilket ju gör att jag inte känner mej lika ensam fast kommer sakna honom massor ändå men han blir ju mycket mer ensam än jag men han kan å andra sidan lättare åka hem till Söderhamn om han vill och inte jobbar.

Ska i alla fall bli skönt att åka hem och få ligga på stranden, har man inte legat på Mellbystrand har man inte upplevt riktig sommar. Det jag tänker på då jag tänker på sommar är just sola och bada i havet hemma med mamma och Gunilla (pappa och Matilda vägrar följa med ut) jordgubbar (trots att jag inte tål dem) midsommar (älskar den då vi ofta har så mycket gemenskap med nära vänner den helgen) grillat hemma på altanen finns det nått godare?

Och allt det där får jag ju i sommar. Midsommar bli ju inte som den brukar men som jag sagt till min familj och ju som är sant att Jonas och jag måste ju börja skapa våra egna traditioner nu vad gäller såna saker som vem vi ska fira med och när och var vi ska vara hos vilken familj min eller han? Och nu hade vi att välja på midsommar med min familj och vänner till min familj som vi firat midsommar med längre än vad jag har levt och ser som min extra familj är väldigt nära dem, eller hos Jonas familj då hans farmor fyller 80 på midsommar och Jonas brukar fira med sina barndomsvänner det har de gjort i flera år redan. Så det kändes mest naturligt att vara i Söderhamn då det blir våran tradition tillsammans då och förhoppningsvis nått vi kan fortsätta med i framtiden med. Hoppas bara att jag inte är den ända tjejen där utan att fler har flickvänner men annars har Jonas bra kompisar känner dem ju lite redan så är det bara jag av kvinnligt kön ska det nog gå  utmärkt det med.

 

Hmmmm ska nog blogga oftare för att undvika dessa jätte långa bloggar??

Ska göra ett tappert försök !

Önskar er alla en skön helg, själv ska jag städa, baka kakor och gå igenom all gammal kurslitteratur inför uppsatsen i helgen mer har jag inte planerat än med det kommer nog mer på schemat ska ni se, läsa böcker kanske ?.vi får se?..        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback