Mitt nya liv........ eller nått

Nu är det sommar nu är det sol  nu är det ko skit i hagen =)

Äntligen är värmen här som jag längtat! Men den tog hårt på mej när den kom jag är en sån tråkig typ som inte tål värmen utan svimmar jätte lätt om jag inte är jätte noga med vätska och solhatt. I lördags var vi i Söderhamn för Jonas skulle tävla i Alvfta (?) utanför Söderhamn och det va ju då värmen kom som mest. Tyvärr hade jag dum som jag är glömt mina fina ny inköpta solhattar ( en vit och en svart från Åhléns kunde inte välja vilken jag gilla bäst) så jag var tvungen att låna Jonas röda keps hur snyggt är det liksom, inte alls eller den är fin på honom men jag är ju tjej?..


Annars var det trevligt brände mej ordentligt inte ofta det händer, satt med ryggen mot solen med för jag satt och pratade med två kvinnor som precis som jag var publik/hejarklack/fanclub eller som en av dem som varit med på tävlingar i över 20 år sa hon sköter markservisen. Det blir väl nått sånt jag lär göra med ha fixat fika med oss och dela ut bullar och mackor. Jonas har fått mej att vilja börja orientera med så nu har jag bestämt mej jag SKA göra det och ge det en ärlig chans bara han går igenom allt innan så?? vill ju inte komma vilse. Gud va han skulle mobba mej sen då.
Ett annat mål jag har satt nu efter att jag blev sjuk är att senast om 2 år ska jag springa tjejmilen. Så nästa år 2008 ska jag ge mej på vårruset. Det känns som ett bra mål att arbeta för men ska börja lugn med gåstavar har hittat ett par på tradera jag bjuder på går ut 18 i kväll hoppas jag får dem. Annars kommer jag köpa ändå men de verka bra till ett pris som min ekonomi tål. 

 

Känns jätte bra att börja med sånt jag har efter allt som hänt insett en hel massa saker om livet. AM en vän till mej sa en gång ganska i början av vår vänskap åt mej en sak när hon spådde mej, hon sa att jag borde lära mej att ta mej tid att lukta på rosorna. Då och fram till nu har jag tyckt att jag var duktig på det. Men nu inser jag att det har jag inte gjort, det är en sak som jag omvärderat nu och som känns viktig. Samma med mitt behov av kontroll och perfektion om det är nått område jag ändrat mej inom är det där och vet ni det är jag enormt glad för jag tycker synd om personer med ett stort kontroll behov eller behov va att vara perfektionister stackar människor inser inte vad de går miste om och hur de förstör för sig själva.


Kanske låter som många insikter efter en sjukdom. Men kuratorn på sjukhuset sa till mej att när man varit så nära att dö som jag var, det va ju jätte nära att jag inte skulle fixat det så är det väldigt vanligt att folk ser livet ur ett annat perspektiv och som jag säger jag är hög på livet och bara njuter av det som livet har att erbjuda. Det som är viktigt och betyder nått är ju Jonas, Familjen, vänner, hälsan, att må bra både in och ut vändigt.

Så låter konstig men på flera sätt är jag glad jag är sjuk för även om jag får äta mediciner resten av livet så har jag efter allt jag/vi gått igenom kommit närmare min familj (alla i familjen), Jonas och jag har kommit närmare varandra, jag har fått ett liv där jag är lyckligare och mycket gladare. Och framförallt mår bra vilket ju är det viktigaste av allt.

 

En nyhet som är toppen så här i sommartider är att Ben & Jerry har bestämt sig för att flytta in här i Sätra med =) Jippi !

För er okunniga så är Ben & Jerry väldens godaste glass. Den kostar lite mer men vill nog hävda att det är värt det ibland i alla fall, lite vardags lyx.

  

Fick massor av beröm i helgen föresten av Jonas släkt för min nya frisyr, de tycker jag ser mycket fräschare och yngre ut i den jag har nu. Kul det, alltid roligt att höra att man ser bra ut ju =)  

Fick äntligen se deras sommarstuga i helgen som de pratat så mycket om, så nu kan jag bli mer delaktig i det samtalet med lättare när man vet lite om stället.

 Ut och njut av solen nu med dej ! Det tänker jag i alla fall göra i någon timme innan det är tid för mat.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback