snart har halva sommaren gått.....

Fick idag telefon räkningen som jag  räknat med skulle vara låg eftersom vi minskat ner en massa på mobilsamtalen ( jonas och jag har båda skaffat halebop, så billigast för oss nu att ringa varandra från mobilen och inte den fasta). Men telia tyckte nått annat ! Hade telefon när jag låg inlagd på sjukhuset eftersom man inte får ha mobilen på och ville ju att folk/ och min familj/ vänner skulle kunna nå mej ändå. Jag fick en chock då jag öppnade räkningen 754 kr !! Rena rånet ju ! Och då ska ni veta att jag bara ringde 2 samtal under den tiden jag var inlagd (1/5-11/5) helt sjukt !! Vilken minut taxa och det står det inget om i deras avtal har kollat. Fy för telia ! Ska kolla efter andra alternativ men eftersom jag ringer mamma och pappa ofta ( det är ju inte lokalsamtal så måste samtal inom hela landet vara billigt)
Vi som redan har det lite tufft eftersom jag inte kan jobba orkar inte det än utan är sjukskriven till 18/8


För att prata om nått roligare =)
Jonas och jag har arbetarbladet i 2 månader nu gratis läste inte tidningen igår fören på kvällen och såg då att det var fotboll på kvällen, klockan var 17.30 när jag såg det och eftersom jonas sagt att han vill gå på en fotbollsmatch  så sa jag klart att den  var en. Så sagt och gjort vi bestämde oss för att gå på den och gav oss i väg nästan med en gång. Väl där var det massor med folk (var utsålt nästan) på grund av min rygg måste vi sitta ner jag orkar inte stå upp 90 min. När vi stod i kön kommer det fram en kille och undrar om vi ska köpa sittplatser till matchen, och jo det skulle vi ju göra så då sa han att han hade blijetter han fått av jobbet som han ville sälja då han skulle köpa en stå plats. Så jonas fråga vad ahn ville ha för dem, han undrade då va vi ville ge för dem jonas drog till med 150 kr för båda. och han gick med på det !! En biljett kostar normalt 180 på sittplats snacka om dålig affär för den där killeb men han hade ju inte behövt ta budet......... Kan ju tillägga att det var V.I.P biljetter som var kanon platser under tak ( hans jobb verkade ha säsong kort) För ewr som inte bor i gävle kan jag ju tala om att under matchen i går bara vräkte regnet ner och alla som inte sat på vår läktare var dy blöta! Så han lär ah ångrat sig.

Efter matchen gick vi till Lars han är jonas kompis de brukar spela tennis och biljard ihop mm
Han fyllde 25 år och bjöd på tårta så nu fick jag träffa de killar i gävle Jonas umgås med något jag tjatat länge om hehe
På midsommar ska va vara med hans vänner i Söderhamn fast de känner jag redan i alla fall de flesta de har varit här och hälsat på sen träffar jag dem när Jonas tävlar och jag är med.

Nu får jag snart åka hem till Laholm. Blandade kännslor ska bli kul att åka hem men trist att lämna Jonas i 3 veckor och lite dåligt samvete att jag inte kan/får arbeta jag vill ju!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback