Bättre än julafton ? nä, tveksamt. Men det är bra nära =)

Bok rean !!

Var ÄNTLIGEN nere på bokrean idag det är en av årets höjdpunkter och jag brukar alltid gå någon av de första dagarna. Är visserligen bara tredje dagen men jag vill dit så fort som möjligt det hör liksom till. Men har jobbat båda dagarna så det är ju viktigare trots allt. Men nu äntligen så fick jag komma iväg efter skolan. Det blev 8 böcker av blandat slag, 3 böcker jag tänker använda mig av i skolan när jag börjar arbete (en stor sagobok och 2 skönlitterära), 2 böcker om min hobby målning (hur man målar dekorativt på trä, sten osv. och en bok om ram målning), 1 bok om Qigong och 2 skönlitterära böcker. Så det blev lite granna och 2 data spel ett fotbollsspel till Jonas och ett spel om slottet som jag tänkte ha i skolan med kostade bara 49 kr så det tyckte jag det kunde vara värt.

 

Jag älskar att gå på bokrean och leta böcker, men det gör jag i och för sig under hela året men det är ju under bokrean som man känner att man verkligen har råd att unna sig mycket av det man hittar med. Det va bara 3 saker jag inte hittade som jag hade velat ha och det var en kul bok som hade passat Jonas, En bra sagobok åt barn (den jag hitta är jätte bra men ganska stor och inget man kan släpa runt som vikarie, det var tanken med sagoboken för att starta igång en klass man inte känner så bra är sagor ett enkelt sätt.) , och några diktböcker en att ha i skolan för barn och jag leta efter Karin Boyes diktsamling men den sanns inte tyvärr så får leta vidare.

 

Det var min dag det, bokrea och skola. Sen har jag bara varit hemma och haft en sällskapssjuk katt runt fötterna hela eftermiddagen antar hon saknat mej =)   

 Ha det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback