känsliga personer kanske inte ska läsa vissa delar av detta.......

Nu har det gått lång tid sedan jag bloggat igen ! Fattar det inte jag tänker så gott som varje dag att det där ska jag blogga om men tror ni jag orkar slå ner min sköna ända på stolen och skriva några rader nä?det gör jag sen och sen ja det kommer aldrig?

 

Kort resumé av det som skett sedan sist. Det är ju bara en vecka sen jag bloggade sist så det har väl inte hunnit hända så mycket men det känns ändå som det.

 

Kan ju börja med en sak som gjorde mej jätte glad som hände idag, utan att gå in på några detaljer så har jag och min tvillingsyster länge haft en ganska dålig relation med stora bråk, mycket mer än de flesta syskon har. Men sen jag flytta hemifrån för tre år sedan har vår relation skata börjat bli bättre och nu är den faktiskt riktigt riktigt bra !!! Och det gör mej till en väldigt lycklig person för jag älskar verkligen min syster hon betyder så otroligt mycket för mej.  Men hon har precis flyttat hemifrån med sin fästman och de har bara mobil vilket innebär att det blir dyre och ringa och de har inte bredband än ska fixa snart.  Så vår kontakt sen hon flytta har varit dålig pga av det tyvärr. Men jag ringde när vi fyllde år och då prata vi lite men va inte nått långt samtal, idag ringde hon och bad mig ringa upp vilket jag gjorde vi pratade i nästan 90 min om det mesta i livet, deras nya lägenhet, våra respektive partners, jobb, ekonomi mm och det va så skönt var länge sen vi pratade på det viset och det har jag saknat. Det är så skönt att ha syrran för hur man än vänder på det så är det hon som förstår mig bäst i slut ändan. Och nu ser det ganska ljust ut för henne och Andreas vilket är så skönt, det är jobbigt att vara nästan 80 mil bort och veta att hon behöver stöd utan att kunna ge henne det stöd jag hade velat, vill ju stå vi hennes sida. Det är ju henne jag kommer ha som stöd under resten av våra liv =D

 

Vad mer, jag har hittat en ska som jag inte kan ha fattat att jag inte hört om innan, känsliga rekommenderas att hoppa över detta stycke.

Jag letade på google av en annan anledning men kom då in på en reklam sida för en produkt som kallas menskopp. Det låter äckligt jag vet, det tycket jag med först men efter att ha läst lite insåg jag att det faktiskt lät som en riktigt bra uppfinning. Det är mycket bättre för kroppen och jag slipper förhoppningsvis alla besvär som jag fått av både bindor och tamponger. Ett annat stort plus är ju det ekonomiska en menskopp håller mellan 8-10 år tänk bara hur mycket pengar som man sparar på det! Under en 10-årsperiod lägger en kvinna förmodligen ut minst 7000 - 10 000 kronor på mensskydd. En menskopp kostar mellan 259-300 kr det sparar man alltså in ganska fort, det är mindre än
hälften av en normal årsförbrukning av bindor, och tamponger. Lågt räknat spar du alltså 6700 kr. Jag har inte haft min så länge och just nu är det lite bökigt och den läcker lite men jag tänker inte ge upp än för det verkar som sagt vara en bra grej om det fungera och ett perfekt alternativ att slippa de vanliga mensskydden man märker knappt av mensen med den här koppen, skönt att tex. kunna simma och såna saker Men ska sluta göra reklam för den nu, ska väl få den att fungera bra  själv ,innan jag lovar guld och gröna skogar. Men läs på nätet så hittar du många positiva kvinnor till denna uppfinning.

http://www.menskopp.se/shop/      

 

Nu börjar klockan bli en del och jag ska upp och jobba i morgon , visserligen inte så tidigt i morgon (fre) då jobbar jag 13.30-21.00 men på lördag blir det 07.00-15.30 så då lär jag gå upp 6.00 blä??men men det är ganska skönt med så fort man börjar att vakna till liv när man rört på sig lite så går det bra, det är eftermiddagen kvällen som är jobbigast då är man trött och seg. Men pengarna behövs ju verkligen så mera jobb tack ! =)

Jonas sviker mig i helgen han och försvinner iväg ner till norrköping på en orienteringstävling ska sova hos en vän i stholm. Synd jag inte kunde följa med har ju vänner i Oxelösund som jag gärna hade hälsat på. Men jobbet måste ju gå först det är ju inget att diskutera där.  

 

Men nu är du trött på att läsa allt det här så ska va tyst nu ett tag =)

Ha det så bra och va rädda om er och inte minst så ta hand om varandra !

Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Menskopp har jag haft i fem år. Om den läcker har du inte satt in den rätt!

2007-03-24 @ 09:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback