Jag tror jag har en mus mellan benen......

Jonas och jag ska flyga hem från Laholm med katterna (men det blir nog sista gången vi är kunder hos SAS fy 17 så fula de är). Men hur som helst så har de bestämmelser för hur burarna ska vara så vi kunde inte ta den bur vi hade tänkt ha då den var för stor enligt deras mått (hade tänkt ha dem båda i en större bur vi skulle ha fått låna).


Så vi fick snällt ge oss ut på bur jakt, kollade först på ÖB men den buren de hade var visserligen okej men Lakrits hade växt ur den fort så det kändes onödigt , så han har fått samma modell på sin rese bur som Clawdia. Den fungerar ju bra till henne så då lär ju han med det tids nog i alla fall. Jag har inte prövat mer än när vi åkte hem med honom och då låga han så fint så precis som Clawdia brukar göra =)


Så när vi va på vår bur jakt så kom jag på att jag köpte Clawdias bur med Karro och Jenny på granngården så vi åkte dit inte långt dit från ÖB. Och järnvägsmuseet ligger ju där och efter som jag aldrig varit där och Jonas inte hade varit där på typ 15 år så gick vi dit. Det va MYCKET större än va jag hade trott. Men det var kul att ha sett det i alla fall. Nu behöver jag inte fundera på det längre, jag har sagt sen jag flyttade hit ungefär att det skulle va kul att åka dit.    


Clawdia och Lakrits har funnit varandra bra de är så söta ihop =)

De busar med varandra leker med bollar och små bråkar men det ser mer ut att va på skoj. Vi blev så snopna här en kväll ni hörde konstiga ljud då vi lagt oss och tände ljuset för att se vad det var då låg de och slickade varandra i samma korg så nu mera ligger de där ihop på kvällarna, men lakrits ska få en egen korg han kommer snart att bli för stor att dela korg med "syrran" .


De sitter här och tvättar varandra nu och Clawdia är precis som vanligt igen bara mer busig =)

Men det ser jag bara som nått bra, en katt som busar och leker mår ju bra. Men Lakrits är ändå snäppet värre när det gäller att busa han har fattat alla leksaker som inte Clawdia har förstått hihi

Och möss och sånt är bara sååååå kul i hans ögon och bollar ska vi inte tala om de tar han i munnen och går runt med den lekar han lite tar upp den går till nästa rum leker lite där sen tar han den i munnen igen och går vidare med sin boll.


Någon av dem gav oss ett gott skratt för två kvällar sen, misstänker dock Lakrits =)

Jag hade lagt mej och legat i sängen en stund när jag känner nått mellan benen som kändes väldigt mysko, så jag kände efter och sa till Jonas jag tror jag har en mus mellan benen! Ja dummer det är klart du har va det svar jag fick. Men jag fiskade fram en av katternas leksaks mus, hur den nu hamnat under täcket i min säng hehe dessa små busfrön de är så goa så.


Riktigt kul att se att de fungerar så bra tillsammans hade inte kunnat gå bättre det här =)

image85
*gäsp*  det är jobbigt att vara katt ibland

image86

image87
bra med någon som kan hjälpa till och tvätta en =)

image88
Här ligger vi och spanar på er matte och husse, Lakrits är så liten jämfört med Clawdia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback