Det var slagsmål här hemma

Japp det var ett ordentligt slagsmål här hemma i morse!

Med 2 inneboende hårbollar med 4 tassar och svans så krävs det att man sanerar dem i mellan varven.
Så idag var det hög tid för att borsta och bada dem, har en helt underbar kattkam som heter FURminator älskar den! Alla som har djur borde ha en för den minska fällda hår med ca 80 %.

Lakrits är ju oftast som en bebis han älskar att bli buren som ett barn och förra gången jag borstade honom njöt han men inte idag. Han är ju så snäll så han finner sig ju i det men försökte komma bort som en liten ål! Men han har en envis matte så fick av honom en hel massa hår. Clawdia däremot och jag vi hade en ordentlig fajt! Hon hatar verkligen det här så hon låg och morrade hela tiden och försökte riva och bita och lyckades rätt bra med! Min höger hand är randig men kinden ser ju med lite kul ut så det var tur att jag klippte deras klor innan de blev  borstade. annars hade jag ju sätt än värre ut.

Men i badrummet tvingade jag Jonas hjälpa mig för att det ska gå snabbt = mindre stress för kissarna. Så det gick bra Clawdia var så duktig hon stod snällt still försökte bara klättra upp en gång på slutet, men Lakrits försökte smitta upp hela tiden han var i vattnet. Kanske inte är så konstigt med tanke på att katter inte är så stora älskare av vatten.

Men det är en tolkningsfråga med har jag konstaterat nu för Clawdia bor mer eller mindre enbart inne på vårt badrum på badkarskanten. Där sitter hon och väntar på att vi ska komma och sätta på kranen så att det allra hellst droppar lite varmt vatten eller rinner en liten tunn stråle så hon kan sitta och försöka ta den med tassen och dricka där vår toka =)

Lakrits fick sig en ordentlig spark av mig stackaren för några dagar sen. Han hade lyckats med en smärre bedrift han hade krypit in i täcket och innan jag märkte det trode jag det var täcket inne i påslakanen som bullet till sig, jag var nyvaken så jag sparkede till det för att det skulle rätta till sig och gissa om jag fick dåligt samvete sen!! Stackars liten det var ju verklige inte meningen att göra så men nu kanske han med lärt sig att han mer än gärna får ligga på täcket eller under det med för den delen med absolut inte i det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback