Mitt stackars lilla lakrits troll

Stackars lilla Lakrits! I morse ringde jag till veterinären för vi har en liten kille här hemma som har börjat kissa på ställen han inte ska ( 2 hörn i köket och på badrumsgolvet) och när han väl är på lådan står han och jamar som om han har ont. Det har varit så ett tag nu men det blir bara värre och värre för honom så nu kände jag inte jag ville vänta längre med att åka. Sen har han ätit dåligt med nu ett tag han slickar bara på maten går och jamar och springer efter en det gör han jämt då han är hungrig men sen är det som att han inte får i sig det han brukar. Vi har verkligen försökt allt där prövat i stort sett alla märken som finns i affären på mjukmat (det är det han gillar bäst) men är det färs så äter han knappt alls och är det bitar i gelé så äter han lite mera men mest gelén och det är ju inte så mätande bara.

Så det blir en kul lille julafton att vara hos veterinären men det är ju ett måste.
Har för övrigt en sjuklig till här hemma stackars Jonas sitter här med feber. I går kväll la jag mig efter honom och när jag kände på honom var han som en kamin så sa åt honom att ta febern då han gick upp nu på morgonen.
Kände hur han väckte mig i morse och talade om att han hade 38,5 i feber så det var ju bara för honom att ringa jobbet och tala om att han var sjuk. De på kolmården där han skulle jobbat blev ju inte glada men Jonas chef fixade en annan som åkte dit som tur var. Så kan han vila sig ordenligt idag han är lite piggare nu men har ju alvedon i kroppen så väntar nog med att ropa hej än på ett tag.

Hörs vi inte innan så önskar jag alla en god jul , men kommer säkert uppdatera i morgon efter att vi varit hos veterinären


Kommentarer
Postat av: Helena

Hur blev det med katten? Hittade veterinären felet?

Jag önskar er en fortsatt God Jul och ett Gott Nytt År!

2008-12-26 @ 21:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback