en söndag bland många andra

Idag har jag inga planer, lyckades sova till 11 idag jag fattar verkligen inte hur jag lyckades för i normala fall sover jag absolut inte längre än till 10 och sen jag började att jobba har det inte blivit många helger då jjag ens har legat så länge. Så igår tänkte jag att jag struntar i klockan vaknar ju ändå av mej själv i tid... jo tjena! Men katterna låg båda två och sussade sött vid min sida och de har de gjort hela natten de brukar göra det när Jonas är borta. Men den här gången har båda två nästan följt varje steg jag tagigt hemma, det är rätt mysigt att vakna och ha två små pälsbollar som ligger antigen på en eller tätt tryckt mot en och spinner för fullt.

Jag misstänker att katterna känner av att jag inte gillar att vara ensam hemma eller ensam över huvudtaget så de försöker hjälpa mej. När jag va sjuk förra året lämnade ju Clawdia aldrig min sida hemma specielt inte när jag sov så katter kan nog verkligen känna in hur vi människor mår.

Idag ska jag bara städa tänkte jag gjorde ett stor kok med mat igår så den är redan klar rätt skönt och matlådor till Jonas. Sen hoppas jag att solen kommer fram från sitt gömställe bakom molen med så jag får lite sol på kroppen med.

Lovade mamma och Gunilla (en av mina många "plast" mammor) att börja på gym för att få en riktigt snygg kropp till nästa sommar. Måste nog förklara vad jag menar med plast mamma för det är inte så att pappa har någon annan utan mina föräldrar har några vänner som jag ser som mina extra mammor (Lelle (mammas bästis Elisabeth som vi kallar Lelle), Britt och Gunilla. Jag skulle lika gärna kunna prata med dem om det va nått som med mamma för jag vet att de finns där för mej och ställer upp i alla väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback