Får man bete sig hur som helst?

Igår på på bussen kom det på en man som gormade och skrek och var mycket arg över att bussen var 20 min sen. Men det var ju snor halt så det var inget som var konstigt var ju så för alla bussar hela veckan. Men han var riktigt otrevlig så jag mitt dumma nöt kunde ju inte hålla truten utan sa ifrån att han skulle gå och sätta sig och låta bussföraren vara han gjorde ju så gott han kunde! Men han fortsatte så då stannade chauffören bussen och öppnade dörrarna och sa åt honom att gå av han tog då upp sin mobil och skulle ringa polisen osv men han satta sig i alla fall, så vi kunde åka vidare. Sen ¨så kommenterade tjejen brevid mig att han inte skulle gå på oskyldiga personer så hårt som bara gör sitt jobb så då var ju gubben igång ingen! När han började  så sa jag till honom att i alla fall klaga på rätt ställe om han nu tycker det är så dåligt med bussarna så ska han ju ringa SL men det gick inte in i hans huvud att busschaufförerna gör sitt jobb så gott de kan. Inte deras fel att det händer saker som spräcker tidtabellen som tex halkan. Tycker det är bättre de är lite sena om det är för att de kör försiktigt jag.


Idag var vi i Lina hage kyrka för en advents gudstjänst med alla tvåor och ettor. Det var en fin gudstjänst och mina elever var väldigt glada över att de kunde 2 av sångerna vi sjöng i kyrkan då vi övat på dem i klassen. 
Tvyärr var det många ettor som hade stora svårigheter att sitta stilla utan att klätra över stolarna och vara tysta så jag kännde mig mer eller mindre som en jojo i kyrkan. Jag hade två av mina mest pratsamma pojkar på varisn sida om mig för att ha extra koll på dem. Det som sårade mig lite var att läraren i trean som vet hur han är och som har mer erfarenhet tyckte att han skulle sitta med henne och jag hade redan sagt åt honom att han skulle sitta vid mig så jag sa ju att jag hade koll vilket jag hade med, så när hon sa att då skulle han lyssna på mig med, då vart jag lite besviken jag har koll på den killen men det känndes inte som att hon litade på det.  När vi skulle gå hem sprang eleverna lite hur som helst fast båda Y och jag sa till dem. Sen har vi haft mys i klassrumet vi har skrivit och målat kot till tomten som jag ska posta i nästa vecka har jag lovar.

Ska bli kul i nästa vecka med advent som börjar ska blir roligt att se barnens förväntningar och längtan till jul tänk att det bara är 3 veckor kvar.......... helt galet jag tycker ju att jag precis började arbeta på Helenelundsskolan och nu har det snart gått en hel termin!

Håller för övrigt på att bli tolig här! Jonas frågade mig för ca en timme sen om vi gjorde nått den 10/12 och då svarade jag att det gör vi inte det ända extra är att jag har mitt sista utvecklingssamtal den dagen (jippi) . Då säger min kära fästman/sambo bra då ska vi åka på en hemlig resa då! Jag undra klart med vem och det är bara han och jag som ska åka. Så han har hittat på nått men vägrar säga mer än så, trorde det var nått band han ville se men det enda jag har lurat ur honom är att det är nått båda vill göra men mest jag så det är det ju inte då och att det är i en annan stad och att vi ska åka direkt då han kommer hem efter att han bytt och vi inte ska sova borta..........
Blir ju tokig jag klarar inte av att vara nyfiken i 12 dagar till!!!! Jag är inte gjord för det så är det bara!! Jag kommer ju explodera av nyfikenhet men på de 2½ år vi har varit ett par så är det här första gången han är så här hemlighetsfull......inte bra hur ska det gå?? Inte snällt av dej jonte kan ju få en liten ledtråd bara en pytte =)


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback