oj oj en vecka sen sist nästan.....

Tiden går fort, lite för fort.
Förra veckan var jag ju hemma sjuk eller jag arbetade månagen sen gick jag hem och började jobba i måndags igen.
Så därför var jag ju hemma i fredags, Jonas skulle ut till Bosön och mäta ut en fotbollsplan, så jag följde med honom. Jag satt i bilen och läste och kände mig så stolt när jag såg honom arbete med sina mätinstrument. Jag tycker verkligen att han är duktig och blir så glad för hans skulle men också för att han är min =)

Efter att han var klar så hade åkte vi in till historiska museet i Stockholm. Jag har en stor kärlek till att gå på museer och får med mig Jonas på både det ena och det andra. Det var en utställning om vikingarna som jag ville se, men vi gick över hela det var en som hette drömmen om kvinnan där de stälde ut sina finaste madonnaskulpturer och hade låtit fotografer, musiker och konstnärer ge sin bild av Maria  Det var intressant och många var otroligt vackra, det var även reliker och skatter från kyrkor runt om i landet bla Sveriges äldsta bok ( den var öppen och det gick inte förstå ett ord). Jag tyckte dock det var lite hemskt att alla dessa underbart vackra konstföremål som är en otrolig kultur skatt inte får vara där de hör hemma nämligen i kyrkan. Även om jag som troende kristen inte är super troende så tycker jag ändå det är nått speciellt med att komma in i en kyrka med gamla föremål.  Viking utstälningen var verkligen intressant det var nog den bästa som jag gått och tittat på, till och med bättre än Birka. Men det som ändå fångade både mitt och Jonas intresse mest och som var absolut roligast att se var Söderalaflöjeln. Jag gick och tittade lite bakom Jonas när jag hör hur han ropar att jag ska komma och titta och då hade han fått syn på den. Jag har hört talas om Söderalaflöjeln tidigare och viste att det bara var en kopia av den i Söderala kyrka (där vi ska gifta oss by the way), och att orginalet var på ett musei i Stockholm men inte vilket. Söderalaflöjeln är en vindflöjel som har suttit  antingen i fören eller maten på ett vikinga skepp från ca 1025 och som anses vara ett av landets finaste konstsmiden.  Så det var verkligen en upplevelse att få se den!

Söderalaflöjeln

Kolla även på :
http://www.ne.se/artikel/1189359/1189359/S�derala

för en bättre bild. (ska vara hela även det som inte är blått på slutet)

På kvällen kom Elisabeth och David ner till oss med katterna. Elisabeth hade varit snäll nog att hämta ut vår nya förlovnings ringar som v beställt, de var såååååå fina men min är just lite för stor tyvärr så lär nog ta in den men det gör jag här nere tror jag litar inte på han vi köpte ringarna av riktigt fick efter att vi beställt ringarna höra lite negativa saker om honom och han var riktigt snorkig mot mig. Vi ville ha det datum och år vi har i ringarna nu det är ju ändå vår förlovnings dag! När jag påpekade det för honom att det ska stå 07 och inte 08 i ringen fick jag ett mycket surt svar om att jag inte skulle oroa mig han hade ju 50 års erfarenhet  branschen men hur skulle han kunna veta det om jag inte sagt det? Blir man tankeläsare på 50 år i en bransch? Jippi då vet jag precis vad elverna kommer göra när jag är 63 då med andra ord.... Det vari i alla fall MASSOR med shopping kläder, Lush (vem kan motstå denna underbara affär?), jul dukar en adventsstake mm


Nepp nu tänker jag i alla fall njuta av den lilla kväll som är kvar innan sängen håller på med alla utvecklingssamtal nu *pust* i och med de nya omdömmen som ska sättas redan från år 1 (helt galet) så har jag massor med papper att fyll i har ng arbetat till 21 varje dag den här veckan utom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback