Rubrik?

Nu har jag inte skrivit på ett tag så det är ju tid för en uppdatering. Besöket i söderhamn var riktigt trevligt måste jag säga. Jonas klassträff (återträff) herregud om 3 år har det gått 10 år sen jag sluta nian känns ju inte sååå länge sen....klassträffen vart lyckad då han återknöt kontakten med några de sa i alla fall att de ska ses snart......

När Jonas lämnade mig och svärmor ensamma så roade vi oss efter att vi släpp av honom med att åka och äta kinamat och diskutera bröllopet. Elisabeth har ju mer koll på Söderhamn än jag och på andra saker än Jonas så det är bra med lite tips om tex band, catering, fotograf, hår mm.
Sen åkte vi hem fikade lite och fick oss goda skratt då vi gick in och kollade läget i Söderhamn på en datingsida på nätet fanns faktiskt många med tanke på hur litet Söderhamn är.

Sen beställde Jonas och jag nya förlovningsringar. Vi ska smälta ner de gamla och ha dem i vigselringen senare när det blir dags men det är ju inte länge kvar tills vi ska ta tag i det på allvar. Jag fick tips av min kusin som gifte sig för några år sen om den juveleraren som de anlitade och som var både bra och billig. Så tänkte börja i den änden i alla fall sen får vi se om min och mammas design hennes ide som jag vidare utvecklat lite. Har inte gillat vår gamla förlovningsring men då vi valde kollade jag inte ens på de jag hade velat ha för de var omöjligt för oss då vi studerade båda. Därför kollade vi bara på de i en prisklas som var rimlig då. Men nu då vi har en bättre ekonomi med 2 heltids jobb så kännde jag att förlovningsringen och vigselringen ska bäras hela livet så då vill jag ha en jag tycker om.


Ringen är inte insjunken vid stenen det är bara som det gländer, den är helt rund lite tjokare (inte bredare) ring som är ganska smal och så en diamant i mitten lagom men ändå charmig. Eftersom jag  inte får någon diamant i vigselringen så lär jag ju ha en i förlovningsringen inte sant =)
Priset var överkomligt med med så det var bara bra där. Var inne i 2 affärer i S-hamn och det skillde 2000 kr på samma ringar förstår inte det där...... Enligt Elisabeth så lurar tydligen han vi köpte ringarna av offa sina kunder så hade vi vetat det innan hade jag nog inte gått det men det var EXAKT samma ring som han dessutom var tvungen att beställa så han har ju inte nått med det att göra.......Men vi ska ha koll på honom det är då ett som är säkert. Jag gillar i alla fall verkligen ringn vad tycker du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback