Fler besök på akuten......

urs ingen kul helg alls =( eller den hade ju bra inslag med MEN besöken på akuten hade jag LÄTT kunnat klara mig utan!

Var ju ett akut besök på lördagskvällen och sen ytterligare ett på söndagen. Läkaren sa till mig att om jag inte var bra till på söndagen skulle jag komma tillbaka på söndagen. Mådde bra på morgonen men vid 11 så började det blir VÄLDIGT svårt att andas igen. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och då tyckte hon jag skulle åka in eftersom läkaren saggt det dagen innan. Så jag ringde Jonas som var kontrollvakt på en tävling så han sängde sig i bilen och kom hem.
Fick andas in mera ventolin gick lite lättare än på lördagen men effekten satt bara i ungefär en timme. Sen vart jag nästan sämre än innan vi åkte in. Vi var hos Jonas pappa och farmor så vi åkte därifrån och hem till Elisabeth och pakade och i väg till Bollnäs för det var det enda apotek som var öppet då det var ju söndag....
Så tog medicinen direkt men det hjälpte väl så där. Kännde mej helt slut trorde inte jagh skulle fixa att jobba idag men jag hade tagit hem alla elevers böcker i både svenska om matte så var ju tvungen att ta mig till jobbet i alla fall

Men när jag kom dit så såg ju mina kollegor att jag inte måde ok och hörde det för jag har hosta och varje gång jag hostar så får jag inte luft efter kippar efter andan lite konstigt ljud. Så de tyckte jag skulle åka hem och när jag under morgonmötet får världens hostanfall så säger en kollega att nu Emma går jag och säger till att du ska ha en vikarie så åker du hem. Så jag skrev en lapp till den som blir vikarie lite snabbt om vad som ska göras. Alla ska rätta de felen som de gjort många låg på olika ställen så skrev att ingen fick arbeta längre än sid 19 i båda böckerna när allt var rätt fick de spela spel och sen gå igenom P gemensamt. Vikarien är själv med eleverna lektionen innan lunch och efter lunch eller själv, fritis bör i alla fall vara där om det inte hänt nått.....Sen har ju personen Ylva som har anndra ettan till hjälp då hennes klass gått hem eller till fritis. Så det borde gå i alla fal, det enda som bekymrar mig är att när jag gick igenom allas böcker så såg jag saker i vissa som jag hade behövt prata med dem om jag förklara. Så det känns inte bra att vara borta första gången jag rättat så mycket i böckerna eftersom de inte är vana vid att rätta än Tror nämligen att man måste dubbelkolla dem så att ALLT är rätt med rimliga krav. Det är ju det med de kan ju så olika och arbetar så olika fort vissa fixar att jobba i kapp under vecka andra behöver läxa och ev kanske inte göra allt.

Men det tar jag i morgon om jag kan gå då vill säga annars har jag pappret med hur långt alla är hemma så bara att säga vad de ska ha för läxa i så fall. Så alla kan arbeta vidare som en grupp. Tror det blir bättre att ta en sida i taget och verkligen gå igenom den som en grupp. Då kanske alla hänger med mera hoppas jag i alla fall.

Nej men nu ska jag vila mig!

Kommentarer
Postat av: sassa

Nejmen vännen, det där lät inte alls trevligt!

Postat av: Karro

Hmm, det var jag och inte någon Sassa som kommenterat.

2008-09-22 @ 19:59:30
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback