Nu är det fin fint i klassrummet

Idag har vi fejat och städat i klassrummet! Det såg nämligen för jäkligt ut rent ut sagt! Så mina små elever fick helt enkelt hjälpa till och städa för det är ju inte jag som skapat oredan (annat än på min katerder......) men jag har inte haft pennor på hela golvet, jag har inte haft lim på hela bänken, jag har inte ritat på bänk och väggar.......Så jag plockade fram trasor och rengörnigsmedel så fick de städa och jösses så kul de tyckte att det var! Jag fick gå in och stoppa dem tillsist för annars hade vi nog inte kommit hem för allt städande =) sen möblerade jag om och satte ut lite dukar och blommor fick gå emot alla mina principer och ta palstblommor. Jag verkligen hatar plastblommor!! Så i nästa veckobrev funderar jag på att uppmuntra alla föräldrar att skicka med blommor/växter till skolan så får vi en levande och mer inbjudande miljö i klassrummet. Det är ju vilktigt miljön i klassrumet är trivsam och inbjuder till lärande.


Annars har det inte hämt så mycker var och hämtade underkjolen till brudklänningen, den är inte monterad mamma trode att man ska montera den när den ska på. Med montera menar jag att ringarna som ska vara i kjolen inte är i den ännu. Så nu hoppas jag bara att vi inte står där på dagen B och funderar på hur 17 vi ska göra för då garanterar jag att jag kommer få ett hysteriskt utbrott. Så lär nog kolla det lite innan.......
Ska åka hem på höstlovet tors,fre för att tillsammans med mamma jaga tyg till en av tärnkläningarna (en är ju klar syrrans bal kläning) eller så blir det 2 nya för jag är 100 på vilken färg det ska vara bara inte vilken nyans! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback