okej nu måste det bli bättre!!!

Herre gud, jag är ju typ en av det sämsta på att blogga. Men det har varit så fruktansvärt mycket just nu att  jag knappt hinner andas när jag kommer hem skulle lätt kunna jobba jämt men det får ju vara nån måtta på det.

Det är smått kaos i klassen men det börjar att lägga sig nu, fick in lite nya barn så de har bara gått en vecka hos mej men har redan haft samtal med alla berödra föräldrar angående deras barns uppträdande i skolan. Det är klart olika grad de flesta hänger bara på när någon busar men det är absolut inte ok i mitt klassrum att barnen sitter och busvisslar eller springer runt och skriker då jag har genomgång eller vi sitter på mattan och pratar/läser. Så det är tufft just nu och det känns ärliggt lite som jag ångrar mitt val att byta från hovsjö.
Jag vet ju att det är tufft nu och det kommer bli bättre och roligar när de kommer in i alla rutiner och regler men just nu känner jag faktiskt inte igen mej själv i klassrumet jag är inte en arg och sur person. Jag är sträng ja och har krav på barnen men det är självklart men att vara arg eller behöva höja rösten flera gånger per dag tycker inte jag är normalt. Så det är frusterande, men vi jobbar på det. 


Vad har mer hänt ja det är ju massor har ju gått en månad och en vecka sen sist jag skrev så.......
Men vi har kommit framåt i bröllopsplanerna har bokat lokalen jippi var lite orolig att den skulle vara bokad (det vore lite typislt min tur). Så nu är både kyrka och lokal bokad, kläningen hänger i gaderoben, underkjolen är i affären betald ska bara hämtas. Inbjudningskorten har vi valt ut fick ett provex igår så de ska bara beställas men det gör jag nog först i nästa år hoppas bara de finns kvar då =) 
Cateringfirman har vi talat med och fått ett pris som känns helt OK, hade ju klart kunnat vara billigare men inget överpris tycker jag men det blir ju en del i alla fall med tanke på att det just nu är 85 på gästlistan men det är det värt om vi får ha alla våra nära och kära vid vår sida denna härliga dag. MIna safirer har jag skickat på värdering och får i morgon så jag håller tummarna att de var äkta så jag inte köpt dem i onödan! Vore hemskt i så fall har lite funderingar på vilken juvelerare vi ska välja att skapa min vigselring och ska göra om förlovningsringen med sätta in en safir i den med så den blir ner smält och omgjord den med. Jonas ska med få en ny förlovningsring för de vi valde trode jag skulle fungera och sen var de lagom i pris då eftersom vi pluggade men nu har vi ju råd mer nått mer i det som vi (ok jag...) vill ha Jonas tycker väl varken bu eller bä om sin ring så då tycker jag han ska ha en som han gillar. 

Tärnorna är tillfrågade och de blev glada över det så det ska bli så kul hoppas bara att de är snälla om de nu ordnar någon möhippa...... vi letar tyg till kläning nr 2 jakten går till thailand i januari (min kusin är snäll att leta)
Jonas har valt vilka marshalkar han ska ha 2 st 
mmm vet att jag glömt saker nu.....budgeten är bestämd (hemlig) mamma och pappa bidarar i alla fall med en hel del ni är underbara ni vet att vi inte förväntar oss det men är er jätte tacksamma för det ni vill göra!!!
Färgtemat kommer ni nog se hoppas jag tänker inte avsläga mer det måste ju finnas nått kvar med =D


Hade kunnat babbla på mera om bröllopet men det är stopp nu, har en massa klart i huvudet med om hur det ska vara det ska bara köpas/göras.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback