På besök i Söderhamn

I fredags trodde jag aldrig att jag skulle komma hem så vi kunde åka. Våra klasser (båda ettorna) hade en aktivitet med sin fadder klass som är en fyra. De skulle gå på en tipspromenad tillsammans, det började med att fyrorna kom 20 min sent (de skulle ha kommit 12 eftersom vi slutar 12.40 på fredagar) en av mina elever fick kramp och kunde inte gå så jag var kvar med henne när klockan började närma sig 13.00 och sen blev mer och mer. Föräldrar och fritids kom och undrade var de var och mit enda svar var att de kommer de kommer snart.....hoppas jag.
Tillsist dök de äntligen upp och då hade de ändast gjort 5 av 12 frågor! Fattar inte vad som gick så fel där.....
Kom hem tillsist i alla fall så vi kunde åka till Söderhamn.

Nu har jag precis blivit klar med att rätta alla trulle böcker och mästerkatten pust!! Det tog lång tid men då åt jag lunch, såg på tv och kollade datorn samtidigt så det bidrog klart med. Nu väntar jag på att Elisabet ska komma hem och att Jonas ska ringa för vi ska kolla på Altorps byggdegård som jag bokade i veckan har bara sett det på nätet och där ser man förvisso  ganska mycket men vill se den i verkligheten för att få en bättre bild. Ska ta med mej kameran med så kan vi kolla korten då vi planerar dukning, bordsplacering mm. Ska bli spännande faktiskt, nu började kännas nära och så är det såååååååå långt kvar nästa så vi skulle kunna flytta fram det hela. Nej men det är ju mycket kvar att boka och fixa och sen är det skönt att hinna funera över allt och betala allt lite i omgångar känns ju mera överkomligt då på nått sätt.

Senare så ska vi ut och äta Jonas, Jag, Elisabet och Mats Anna skulle jobba och David är på Malorca.
Nepp nu ska jag vila mitt dunkande huvud =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback