En kort uppdatering

Vi Sitter nu i ett helt underbart Vietnamn i en stad som heter Phan thiet (utalas Fan thiet).

Klockan ar 17:50 har vilket gor att klockan ar 11:50 hemma nu.

Vi tillbringade de forsta dagarna i Hu cih minh city (saigon) for att sedan aka buss 5 timmar ner till Phan thiet.

Vi har hunnit med att se sa ortoligt mycket bla har vi varit nere och krypit i Cu chi tunnlarna (jag krop bara i de lite storre) men Jonas var modig han och krop i de sma o helt morka!

Sen har vi sett kineskiska tempel, valtempel vi har sett ris odlingar och hur rispapper (till varrullar) framstalls och hur nuddlar gors. Vi har sett drak ogon frukt odlingar och aven smakat (som kiwi ungefar).

Idag akte vi linbana upp for ett langt berg och sen fick vi ga en ruskingt lang bit over 300 trappsteg for att komma fram till Asiens storsta liggande buddha. Var bra trott sen ar ju grymt vart (30 grader var dag an sa lange) plus allt extra blod som far runt i kroppen nu. 


Pa tal om kulan sa har den vaxt har jag bikini eller nagot tajtare sa synns det verkligen nu att jag ar rund. Men det lar ju droja nagra veckor till innan den riktiga grav magen kommer ar ju bara i v 15.....


Jonas uppdaterar battre an jag sa kolla mer pa hans blogg finns fler innlagg dar om tiden har. Jag kommer battre mig och sen blir det mer + bilder nar vi ar hemma lovar!!!
http://jonassundberg.blogg.se

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback