Jul plus lite gott och blandat

Tänk vad tiden går fort!!

Jag tycker att vi precis kom hem från vår resa. Vilket vi ju har gjort med är ju snart 14 dagar sen men det är inte så lång tid direkt. Nästan direkt efter att vi kom hem så var det ju jul och den har firats i Laholm i år.

Vi byter varje år (jul hos mina föräldrar i år och nyår hos jonas familj och nästa år blir det tvärt om), jag arbetade den 23 slutade 16.30 så då satte vi oss i bilen nästan direkt för att köra söderut vi var framme klockan 23.30 ungefär. Julafton gick mamma och jag vår vanliga promenad mot Genevad, vi går så långt vi hinner innan pappa och company plockar upp oss på vägen. Så det blir en promenad på 1-1½ timme ungefär så har vi god aptit när vi kommer fram till min faster för jul soppa (mums). Efter det så bar det av hem till kalle och hanns vänner och sen var det att göra sig redo för kvällen som vi spenderade hos min kusin och hennes familj. De har en bad tunna ute så på kvällen badade alla utom pappa, Emelie och farmor ute. Det var trångt men det var väldigt mysigt de modiga dvs inte jag hoppade ut och lekte i snön en stund mellan doppen. Min farbror var den första som vågade sig ut i snön och det var en syn vi fick ett gott skratt och min kusins man och matilda hade snöbolls krig innan kylan fick ner dem i vattnet igen, till och med Jonas var ute i snön en sväng.

Juldagen var första gången i hela mitt (och i mammas liv med) som vi gick i affärer hade några ärenden som inte kunde vänta. Så jag passade på att kolla rean och se vad der fanns för mamma kläder lika bra när det är rea behöver ju endå en helt ny bas gaderob nu....... Hade bara ett par mamma byxor innan så det känndes skönt hittade 2 par till som jag kan ha på jobbet och sen ett par som är mamma byxor men mer åt mjukishållet men har jag inget annat så kommer jag ha dem på jobbet utan att tveka! Sen hittade jag en lång fin stickad tröja perfekt, mamma hade varit på Ullared och shoppat åt mig med så där fick jag ett par mjukis byxor till men de ser lite finare ut så de kan man helt klart ha på jobbet, 2 skjortor, 2 lite tunnars tunikor och ett par leggings för gravida. Så nu har jag i alla fall kläder för ett bra tag framöver vilket känns mycket skönt då jag bara kunnat ha 2 par byxor och de nu börjar trycka obehagligt mot livmodern även om den inte är så stor (är bara i v 17) så känns det inte bra att trycka ner sig i dem och är ju inte skönt heller! Så då ser jag inget fel i att börja använda mamma byxorna nu. För nu börjar magen ändå att synas lite mera de på jobbet såg det direkt idag men det är ju en bit kvar innan den "rikitga" grav magen kommer blir nog i slutet av januari någon gång gissar jag. Ni som känner mig vet ju hur smal jag var/är. Men det har hänt massor med kroppen brösten har växt (vilket syrran uppmärksammade fort), men tyvärr har även höfter och rumpan det..... Ett par av byxorna jag köpte var storlek 40 (!!!!) Trodde knappt det var sant när jag fick be syrran hämta större har ju aldrig innan haft mer än 38 som max. Men det går ju ner igen får trösta mig med det i alla fall.

Var hos barnmorskan idag och allt verkar gå bra eller så bra vi vet i alla fall, hon vill inte lyssna på hjärtat fören efter ul som är den 18/1. Så nu är det mest fokus på mig och hur jag mår det är ju indirekt ett tecken på hur liten mår. Så nu längtar vi till den 18/1 =) Efter det så kommer vi få ett mer exakt förlossningsdatum och utefrån det ett snittdatum (men det kommer jag behålla för mig själv). Om 3 veckor är vi halvvägs tänk va fort det går blir stressad av att vi fått frågan nu flera gånger om vilken barnvagn vi valt (vi har ju inte kollat en gång!)

Men ska börja ta tag i det så smått vi ska ta och göra så mycket vi bara kan för att rensa ur barnrummet närmaste lediga helg. Sen när det är hyfsat ok kan man börja fundera på vad vi ska fylla skåpen med igen och åka runt och kolla vagnar och alla annat en liten behöver det är ju en HEL del!!
Men ska bli härligt att kolla på allt kännsla.

Kommentarer
Postat av: Besökare

Hej och grattis till den kommande bebben! Varför ska du snittas? Kram

2009-12-28 @ 22:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback