Nu är jag i farten IGEN!!!

Japp det är farligt med fritid eller vad säger ni? =D

Jag fick ett ryck för ett tag sen och hade ju Lundbegs här och kollade vad vi kunde få omgjort här hemma och vi kommer ju få två rum gjorde av dem och fick färg till resten. Jag har, nu när jag ÄNTLIGEN är klar med alla festprogram börjat med ett av de tre rum jag ska fixa. Tog köket då det skulle ta längst tid, men hade inte räknat med HUR lång tid.

Det var ett mindre vackert kök vi hade innan halva väggen var  ljus grön (överst) sen en bård och sen andra halvan mörk grön. Började med att sandpappra bården igår tog två timmar bara det, sen började jag spackla kom jag på en sak och ringde pappa. Han upplyser mig då om att jag behöver använd målartvätt på väggarna så bara att köra och köpa (att de inte sa de i affären morr).

När jag tvättade väggarna med mälartvätten så börjar bården luckras upp och ser helt galen ut skulle inte gå att måla över så var bara att ta bort skiten!! Bårder borde förbjudas det är något jag är övertygad om nu i alla fall! Kommer ALDRIG sätta upp en de är inte värda besväret med att ta ner den när man tröttnat. började 10 och höll på till 19 igår bara med bården och att tvätta väggarna så det var arm träning det.

Idag började jag med att tejpa alla lister, tak mm och bara det tog 2 timmar !!! Sen en paus för lunch och började måla när klockan var 13 ca och höll på oavbrutet fram till 19.35 när jag äntligen fick vila lite. Målade allt en gång och gick sen över allt en gång till noga och målade alla felen vet att jag är en pedant och kommer bara gå och störa mig på felen, någon annans misstag kan jag leva med men inte när jag vet att jag själv orsakat dem. Men har svurit lite på den som målade innan mig för när man ser allt nära ser man hur mycket som var dåligt gjort.

Behöver jag säga vilken bra träning det är att klättra upp och ner på en stege i 6 timmar min kropp protesterar nu speciellt höfter och rumpan men är ju bara nyttigt så. Köket är fint vad jag kan se det är nu kanel färgat men det är papper på golvet och all tejp sitter kvar så blir ju nått helt annat när det kommer bort ska ta bort det i morgon eller senare i kväll får se hur trött/pigg jag är sen. Men nöjd är jag i alla fall det är mycket bättre än det var innan !! Tänk va härligt det kommer vara när alla rum är klara och jag kan fokusera på resten att ordna upp bokhyllorna snyggt mm.

Men nu till något annat!

Vill passa på och gratulera min kusin A som har blivit mamma!! Även om den lilla flickan hade kunnat komma till världen under mindre dramatiska omständigheter så gick det hela bra, tack och lov ! Lycka till nu med det lilla pyret ska bli kul att få se henne =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback