har det gått 2 veckor sen sist ojdå....

Stolt fröken är vad jag är, det var Linaloppet på skolan i förra veckan. 2,5 km skulle eleverna springa. De var indelade i två grupper en tävlingsklass med nummerlapp och en motionsklass utan. 1:an, 2:an och 3:an fick medaljer vilket de ju självklart skulle ha med! Sen var det pris till bästa klass där flest elever deltog i tävlingsklassen och det var vi!! Så när de sa nyckelpigan flög 20 elever för att hämta priset en stor buckla med vårt namn ingraverat. Det är ett vandringspris stort för de här små.


Deras fröken fick gå långt förra veckan först träna på Linaloppet 2,5 km sen vår ruset 5 km och sen själva tävlingen på Linaloppet så blev en mil den veckan pust.


 Vad har hänt annars då? Lite nytt på jobb fronten, jag har pratat med min rektor på Helenelundsskolan då det fanns tjänster som förskolelärare på skolan ute. Så jag sökte den och inget papper skrivet än men det kommer det bli, så jag har meddelat den förskola jag skulle ha börjat på att jag inte kommer börja där som jag lovat/skrivit på. Känns lite galet men rätt! Så kommer att bli bra bara jag vet mera om jag ska vara på fritis, sexårsgruppen eller vår lilla grupp. Men kommer lösa sig bra det är jag övertygad om så ser ut som att det blir ett härligt sommarlov i alla fall trodde jag inte men känns bra nu.


Var och kollade på vigselringen förra veckan och den kommer bli så underbar, bättre än jag trodde! Är glad över att vi verkligen har hittat en så trevlig juvelerare som dessutom är väldigt duktig! Kommer bli ett smycke att njuta av i många många år framöver!


Var med eleverna på Tom tits idag och det var jätte kul, men samtidigt galet min mobil har nog inte ringt så många gånger på en dag som idag! Vi var 10 vuxna på 40 elever, mindre hade inte gått. Vi delade in dem i fem grupper och sen gick vi runt. Jag lyckades tappa bort en elev efter si så där 2 minuter.... Vi åt sen när vi skulle gå vidare var han bara borta! Vi var 2 vuxna per grupp och jag sprang runt flera varv och leta de ropade i högtalaren men ingen elev. Som tur var hittade Y eleven ringde henne för att kolla om hon sett eleven. Sen hände det några gånger till att eleven försvann närmare bestämt varje gång jag vände mig om men som tur var hann eleven inte lika långt mer än en gång till och då kom h*n själv tillbaka.

Eleverna tyckte överlag det var en trevlig dag i alla fall och det gjorde vi vuxna med även om man är trött efteråt.  



Uppdaterar mer om bröllopet på den bloggen så för ytterligare info om det kolla där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback