Midsommar

Sitter här hemma efter en trevlig helg i Söderhamn. Har varit hos floristen och beställt brudbuketten + hårblommor och band. Har varit hos frisören och diskuterat hår + smink och hos fotografen som hastigast och diskuterat plats (ska träffas lite längre fram). Så det börjar ta form nu verkligen, vi träffade prästen med en riktig mc knutte med vitt hår i hästsvans och vitt skägg och mustasch

På midsommarafton var Jonas och jag hos vänner till oss i Söderala mycket trevligt, när vi kom dit hitta vi M utan tröja stå och skrubba potatis trots att Jonas försökte avlösa honom så stod han där en hel timme och skrubbade. Sen åt vi gott som vanligt för mycket. Sen hade jag bakat Lisas kladdkaka och som är nått sjukt god och nog den kladdigaste kladdkaka som går att baka =) Killarna älskade den M åt mest av alla men sen är han galen i kladdkaka kom det fram hehe så smal som han är märks det då inte! 

Sen spelade vi tassboll (fotboll) med Iggor A och Ms hund. Fast munboll kanske är ett bättre namn för han tog den i munnen o rusade iväg. Iggor är en stor hund så han sprang fort, så vi var rätt chanslösa i alla fall låg vi under rätt bra men sen när han tröttnade så knappade vi in på honom med poäng. Mina prestationer som fotbollsspelare bäddar i alla fall inte för någon lysande karriär, jag lyfte på foten när bollen kom mot mig i stället för att sparka på den (hjärnsläpp) sprang med händerna över huvudet när en boll kom precis där jag stod genom grenarna på trädet, tänkte då inte nicka den. 
Eftersom vi gjort av med en massa kalorier på fotbollsspelandet så blev det mer tårta, killarna undrade klart hur bröllopet artar sig, och när ämnet kom in på vigselringen och jag nämnde att den har en safir, undrade D vad en safir består av så började A leta på nätet och sen var det igång allt vi nämnde eller sa i vårt samtal satt han och googlade upp. Så det blev många små inlägg från hans sida hehe. 

Sen var Jonas och jag på Albertina och åt, en mycket trevlig liten fiskrestaurang i Söderhamns skärgård. Jonas är nog den enda som kan åka dit och välja kött!! Token när deras fisk är helt underbar!! 

Idag har jag städat och sista tvätten är i maskinen så det känns bra, så kan jag njuta av vädret under resten av veckan härligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback