De små sakerna är de som betyder något!

Jag kollade mailen igår, hade ju sökt lite olika jobb innan jag nu fick jobbet i Hovsjö. Kan ju tillägga att jag av ca 10 sökta jobb fick 7 samtal om intervjuer (som jag ju inte behövde gå på hihi). Fick ett mail igår om att en tjänst var tillsatt tyvärr var det förskolan vi bor granne med ( men kanske lika bra förhoppningsvis kommer ju våra framtida barn gå där). I alla fall så nämnde jag det för Jonas och då kläcker denna underbara man argt ur sig: jag fattar det verkligen inte!! Den rektor som inte vill anställa dig är ju dum i huvudet!! Det värmde att höra då det verkligen kom från hjärtat, underbara älskade du är helt underbar.

När vi ändå är inne på hur underbar min fästman och blivande maken är. Så pratade jag med en av mina tärnor (eller säger man blivande tärna?) på msn och hon sa då hur glad hon var för oss för att det verkligen märks hur rätt vi är för varandra. Det är klart alltid roligt att höra en sån grej men lätt att slå i från sig med att ja ja så säger de för att vara snälla och för att vi ska gifta oss. Men det är så många som sagt det nu mammas väninna L hade ringt och sagt det efter första gången hon mötte Jonas och mig i Stockholm, för att ta några exempel. Men det viktigaste är ju ändå vad vi känner och jag kommer säkert vara väldigt nervös när jag ska ta stegen in i kyrkan men en sak som jag vet inte kommer oroa mig det är om jag tar fel beslut nu. Jag är så säker på att Jonas är manen i mitt liv sen vet man ju aldrig hur det blir om 10-20-30 år det finns ju inga garantier men det gör det ju inte med nått och som vi känner idag så är vi ju beredda och ta alla strider längs vägen som kommer men förhoppningsvis blir de lika få som de varit under dessa 3 år.

En sak som ofta slår mig när jag gör saker det kan vara små saker som hur jag bäddar sängen eller som idag när jag lagade mat (en rätt med tiger räkor och musslor bla) så skala jag räkorna eftersom jag vet hur mycket Jonas hatar det., inte för att skämma bort honom utan de är de små små sakerna som visar att man bryr sig och känner varandra. Jonas känner ju mig lika bra och gör samma sak tex har med små oväntade övreskningar tex om han stannat och handlat på vägen hem så följer det med nått han vet jag gillar som en bok.
Så det är en av hemligheterna ta vara på de små små sakerna för de är dom som betyder något de där lite oväntade som visar att jag känner dig, jag vet vad du gillar och jag vill göra det för dig för jag bryr mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback